Világgazdaság

A miniszter szerint kell a marketing a hazai sertéshúsnak

Marketingkampányt indít a kormányzat annak érdekében, hogy népszerűsítse a magyar sertéshús fogyasztását, a szakmai programok mellett marketingre is szükség van a vidékfejlesztési miniszter szerint.

„A minőségi magyar sertéshúst népszerűsítő kampány fontos része az átfogó sertésprogramnak, amelynek szakmai elemei mellett fontos szerephez kell jutnia a marketingeszközöknek is” – nyilatkozta a vg.hu-nak Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.

Hozzátette: a marketingkampány célja, hogy a fogyasztókat a hazai sertéshús vásárlására bíztassák, hiszen az jobb minőségű és ízű. „Magyarországon a sertést hagyományosan tartják, és az állatok etetése is abrakoltatással történik, nem pedig élelmiszeripari melléktermékekkel etetik a sertéseket, mint más országokban” – tette hozzá a miniszter. A kampányban kiemelt szerepet kap annak hangsúlyozása is, hogy a magyar sertéshús garantált minőségű, ellenőrzött és biztonságos.

Fazekas hangsúlyozta: a sertésstratégia emellett szakmai programokat is elindított, amelyek érintik a genetikai állománnyal kapcsolatos kutatásokat, a kutatás-fejlesztést, valamint támogatják az olyan termelői összefogás megvalósítását, amely a hátterét képezheti a sertéstartás újbóli bővülésének Magyarországon.

A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a napokban jelentette be, hogy pályázatot ír ki a Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy grafikai kidolgozására. A KMS tanúsító védjegy célja, hogy kiemelje és vonzóvá tegye a termelő és a fogyasztó számára a GMO-mentes, az által engedélyezett takarmány-összetevőkön nevelt sertések tartását, illetve a belőlük előállított termékek fogyasztását.  A KMS védjegy használati jogának elnyerését a minőségi sertéshús alapanyagát előállító sertéstartók, a vágást végző vágóhidak, az alapanyagot feldolgozó üzemek, valamint a megkülönböztetett termékeket forgalmazó kereskedések tulajdonosai (birtokosai) kezdeményezhetik a tárcánál – közölte a VM.

 

Fazekas makroadatok marketing sertés forintárfolyam vidékfejlesztési minisztérium A második Orbán-kormány VM makromutatók MÁV-Start Európai Unió