Minden évben megjelenik a magyarországi áruházláncok árbevétel alapján elkészített rangsora, amelynek élén a Tesco áll. A Mindenár.hu azonban megvizsgálta az egy dolgozóra jutó árbevételt, és így teljesen átalakul a sorrend. A felmérésben nem szerepelnek a franchise-alapon működő magyar láncok, mint a CBA, Reál, vagy a Coop, és azt is hozzá kell tenni, hogy a Spar szerepel az össszevetésben, de neki is vannak franchise-partnerei.
A Mindenár.hu az Opten adatbázisában szereplő, az adott áruházlánc 2012-es árbevételi és létsszámadatai alapján vetette össze a láncokat. A német kézben lévő diszkontláncok, az Aldi, a Lidl és a Penny jóval magasabb egy foglalkoztatottra jutó bevételt értek el 2012-ben, mint a többiek, a listát pedig a Lidl vezeti.
A Lidl ugyanis 2012-ben több mint 200 milliárdos bevételt realizált, miközben 3535 embernek adott munkát, így egy dolgozóra több mint 56 millió forintos éves bevétel jutott. A Penny a második, amely 153 milliárd forintos árbevétellel és több mint 3 ezres létszámmal zárt tavalyelőtt, így közel 50 millió forint jutott egy dolgozóra.
 
Az Aldié a harmadik hely, a 69 milliárd forintos bevételt több mint másfél ezer dolgozó munkájával érte el a cég, azaz egy foglalkoztatottra több mint 45 millió forint jutott.
A hipermarketeket is működtető láncoknál alacsonyabb az egy dolgozóra jutó bevétel. A teljes árbevétel alapján abszolút első Tesco 30,5 millió forintos bevételt ért el egy dolgozóra vetítve, az Auchan 37 milliót, míg a Sparnál 26 millió ez az érték.
 
A Nielsen szerint a Tesco 2012-ben 709, a Spar 421, a Lidl 291, az Auchan 258, a Penny 187, az Aldi 85 milliárd forintos árbevételt ért el. A nielsenes árbevételi számokat az optenes létszámadatokkkal összevetve sem változik az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján készült rangsor, csak a végeredmények mások: ebben az összevetésben az egy főre jutó éves árbevétel 82-31,6 millió forint között szóródik.