Világgazdaság

Amíg nincs próbaterhelés a Rákóczi-hídon, nem indulhat tovább a villamos

Csak a Rákóczi-híd próbaterhelése, a hídvizsgálat és az eredmények értékelése után indulhat el az 1-es villamos az új szakaszon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

A közlemény szerint az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalszakaszának építése a tervezett ütem szerint halad; a Rákóczi-híd próbaterhelése, az új villamospálya megépítése után, februárban vagy márciusban lehetséges.

Az építkezés kivitelezési határideje január 28-a, és az időponttal kapcsolatban a vállalkozó továbbra sem jelzett késedelmet a BKK-nak.   

A januári határidő tehát - a kivitelezési szerződés szerint - a pálya műszaki átadás-átvételét jelenti - tették hozzá.

Mint írták, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2014. december 8-ai végzésében kiegészítéseket, pontosításokat kért. 2014. december elején, amikor az 1-es villamos január végi indulását jelezte a BKK, még nem tudhatott a hatóság egy héttel később küldött végzéséről. A BKK a hatóság követelményeinek a megbízott mérnök és kivitelező révén minden tekintetben eleget tesz.

A BKK a feladatok megoldásába haladéktalanul bevonta a vállalkozót, a mérnököt, valamint rajtuk keresztül egy külső szakértőt - ők a hatósággal is folyamatosan egyeztetnek - tették hozzá.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén - írta a Népszabadság.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek