Világgazdaság

Rekordösszegből hirdeti magát idén a Magyar Posta

Ismét az Initiative Media Hungary Kft. nyerte a Magyar Posta rekord összegű, 1,69 milliárd forintos médiatenderét. A tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményéről még december 19-én született meg a döntés, a 2015-re érvényes szerződést pedig december 29-én írták alá. Az állami vállalat ezúttal sem váltott médiaügynökséget, hiszen tavaly is az Initiative nyert, de akkor még csak 1,4 milliárd forint jutott erre a célra. A Magyar Postánál folyamatosan nő a büdzsé reklámokra fordítható része, 2012-ben még 1,1 milliárd forintos keretből lehetett kigazdálkodni a nyomtatott, a rádiós, a tévés, az online és a közterületi hirdetéseket. A rekord összegű médiatendert a Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly októberi megalakulása előtt írták ki.

Lesz mit hirdetnie az állami cégnek, ugyanis hamarosan új szolgáltatása indul. Nemrég bejelentették, hogy 2015 elején 20 csekkbefizető automatát telepítenek Budapesten és az agglomerációban, illetve a nagyvárosokban nettó 136 millió forintos beruházással. „A telepítéseket még ebben a hónapban megkezdi társaságunk, és februárban már használhatják az ügyfelek” – válaszolta lapunknak a Magyar Posta. A csekkbefizető automaták pontos helyszíneit a telepítés befejezésekor teszik csak hivatalosan közzé. A forgalom szinte garantált, hiszen a magyar lakosság 70-80 százaléka sárga csekkel rendezi rezsiköltségét, évente 200 millió darab ilyen megbízást adnak fel a postán. Egyre több csomagautomatája is van a vállalatnak, újabb 15 terminál telepítésével így már 50 darabos a hálózatuk. Szinte valamennyi budapesti plázához telepítettek terminált, de már Dunakeszin, Dunaújvárosban, Mosonmagyaróváron és Szentendrén is választhatják ezt a lehetőséget a webáruházak vásárlói.

A reklámra fordított összegek gyarapodását az is indokolhatja, hogy idén jó eséllyel riválist kaphat a Magyar Posta az 50 grammnál könnyebb levelek piacán. Az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság lapunk kérdésére tegnap közölte: jelenleg még mindig folyamatban van egy engedélyezési eljárás, amellyel kapcsolatban annak lezárulta után tudnak csak információkat adni. A hatóság azt nem árulta el, hogy melyik cégről van szó. A kérelmet a tervezett indulás előtt 45 nappal kell megtenni, és az biztos, hogy december 10-én már tartott az eljárás. Ugyanakkor többszöri hiánypótlási felhívás kiküldésére is lehetősége van a hatóságnak, így még alaposan elhúzódhat az ügy.

Utazási iroda lett a Deutsche Post

Európa-szerte azon dolgoznak az állami posták, hogy a csökkenő levélpiac miatt kieső bevételeiket kompenzálni tudják. Ebben a legújabb irányt talán a Deutsche Post mutatja, amely együttműködési megállapodást kötött az Eurotours nevű osztrák utazásszervezővel, így már például egy perui nyaralásra is be lehet már fizetni a német postákon. Norvégiában pedig a szakszervezetek a postai liberalizáció parlamenti megszavazása ellen harcolnak, mert szerintük annak katasztrofális következményei lennének az ügyfelekre és a dolgozók számára is.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek