Világgazdaság

Idősebb autókra is egyre többen kötnek cascót

A válság nem vetette vissza a casco-szerződések számát, és 2008 óta olyan jelentősen csökkent az ilyen biztosítások átlagdíja, hogy ma már érdemes idősebb autókra is, teljeskörű cascót kötni - derül ki két biztosító, az Union és a Genertel vizsgálatából.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adataiból kitűnik, hogy az elmúlt hét évben bő 10 ezerrel, 810 ezerre növekedett a casco-szerződést kötő autósok száma. Ez a teljes személygépkocsi állomány mintegy 20 százalékát teszi ki. Amíg az egy szerződésre jutó éves átlagdíj 2007-ben 121 ezer, addig tavaly már csak 77 500 forint volt.

Tavaly az UNION Biztosítónál kötött casco-szerződések 58 százalékát a legalább 7 esztendős autókra kötötték, míg ugyanez az érték a válság előtt a 7 százalékot sem érte el.

Amíg 2007-ben a 3 éves vagy annál fiatalabb autók tették ki az új állomány 72 százalékát, 2014-ben csak minden hatodik szerződés érintette ezt a csoportot - áll a biztosító közleményében.

Az idősebb autókra kötött casco-biztosítások növekedését indokolja az is, hogy - szintén az Union saját adatai alapján - ebben a körben jelentősen csökken a kárgyakoriság, így kedvezőbb díjjal lehet azokat biztosítani. A legnagyobb kárgyakorisága a 2-5 éves autóknál van: itt közel 40 százalékkal nagyobb az esélye a káreseménynek, mint a teljes személyautó-állomány esetében. A 8 és 10 év közötti életkorú kocsiknál 9 százalékkal, míg az ennél is idősebbeknél már 26 százalékkal kisebb a károk bekövetkezte az átlaghoz képest. Az idősebb autók kedvezőbb kárgyakorisága vélhetően azzal függ össze, hogy ezeket a járműveket már ritkábban használják - áll az Union közleményében.

A Genertel online biztosító ötszáz ügyfelét kérdezte meg telefonon arról, hogy mi alapján választ casco-biztosítást. A megkérdezettek 30 százaléka mondta azt, hogy kizárólag az ár alapján dönt, míg 58 százalékuk ott köti meg biztosítását, ahol már - a meglévő egyéb biztosításai révén - kedvezményt kap a díjból. Csupán 12 százalék vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a biztosító ismertségét, megbízhatóságát, amikor döntést hoz.

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco-biztosítást érdemes megkötni, a válaszadók 78 százaléka válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó szerződést kötne. Csupán 12 százalék szerint lenne elégséges csak töréskárra, 10 százalék szerint pedig kizárólag lopáskárra biztosítást kötni.

Apollo Tyres Autók biztosítások Tavaszi ülésszak - Vita NAV infrastruktúra-fejlesztés kutatás hivatali visszaélések turizmus tech makroadatok sport Nyugdíjkérdés Magyarországon Szociális kiadások Ukrajna Orbán Viktor Oroszország autóipar Apple casco oktatás energetika BKK Szijjártó Péter görög adósság A KSH jelenti repülés makromutatók Részvénypiacok mezőgazdaság brókerbotrány Jobbik-ügyek A munka világa hitel Quaestor David Cameron autóAutók utazás GDP-adatok Európai Unió Egyesült Államok Korábbi konferenciák ingatlanpiac Gazprom Egészségügy - Gyógyítás Fidesz-ügyek Buda-Cash korrupció