BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon bejött a kickstarteres kampány a Sony-nak

Egy nap alatt sikerült összegyűjteni a tervezett összeget a Sony egyik új videójátékára a Kickstarter nevű, közösségi finanszírozást lehetővé tevő oldalon. A japán társaság a Shenmue 3 nevű játék finanszírozását akarta megoldani a közösség felajánlásaiból, a célkitűzés az volt, hogy összesen kétmillió dollárt gyűjtsenek. Az akciót a világ legnagyobb játékipari rendezvényén, a most zajló E3-on (Electronic Entertainment Expo) indították el, és már az első néhány percben 400 ezer dollárt dobtak össze a rajongók a fejlesztésre, három óta után pedig átlépte az egymillió dolláros határt a kampány.

A kitűzött kétmillió dollárt egy napon belül elérték sőt, lapzártánk idejére már több százezer dollárral túl is szárnyalták. Mivel a gyűjtés még egy hónapig tart, valószínű, hogy a tervezett összeg többszörösét adják majd össze a rajongók a játékra, a kérdés már csak az, hogy mit tud kihozni majd ebből a pénzből a japán társaság fejlesztő részlege.

A közösségi finanszírozás kínálta lehetőséget jellemzően az induló vállalkozások, startupok használják, a Sony lépése úttörő jellegű, de az elért eredmény jól mutatja, hogy akadnak olyan projektek, amelyekre a nagyobb cégeknek is érdemes kampányt indítaniuk a Kickstarteren. Az oldal történetének eddigi legsikeresebb akcióját egy, a közösségi finanszírozásban már rutinosnak számító vállalat, a Pebble tudhatja magáénak. Az okosórákat fejlesztő és gyártó cég idén márciusban futtatta újabb kampányát, amelynek keretében 20 millió dollárt gyűjtött össze. A beszámolók és bejelentések alapján az idei E3 kimondottan izgalmasra sikerült, több népszerű játék folytatásáról érkeztek hírek, és ezen az eseményen is előtérbe kerültek a virtuális valóság megoldások. A Newzoo piackutató cég előrejelzése szerint a tavalyi 83,6 milliárd dollárhoz képest az idén közel 10 százalékkal bővülhet a videójátékok globális piaca. A fejlődés a következő években sem áll meg, és 2017-ben várhatóan már 107 milliárd dollárt költenek el a játékosok világszerte.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.