A sör magyarországi kiskereskedelmi forgalma 133 milliárd forintot tett ki tavaly a Nielsen piackutató 90 élelmiszer-kategóriát mérő indexe szerint, így 2015-höz képest értékben változatlan maradt, mennyiségben pedig egy százalékot csökkent. A sörkülönlegességek, a kézműves sörök, valamint az alkoholmentes ízesített sörök eladása 20 százalékot meghaladó mértékben nőtt, az itthon még mindig különlegességnek számító cider forgalma 15 százalékkal emelkedett.
Eközben a The Economist rávilágított, hogy az IWSR piackutató adatai szerint az alkoholos italok értékesítési volumene globálisan 1,4 százalékkal 250 milliárd literre esett vissza tavaly. A csökkenő tendencia már 2015-ben elkezdődött, az 1994 óta évente készülő felmérés harmadszor mutatott esést. Mindez a mérséklődő sörfogyasztásnak tudható be: 1,8 százalékkal 185 milliárd literre apadt az elmúlt évben világszerte elfogyasztott sörmennyiség. Ha hozzávesszük, hogy közben egy százalékkal nőtt a felnőttkorúak aránya, a csökkenés valójában 3,2 százalékos. A teljes hanyatlás 99,6 százalékáért a világ öt legnagyobb piaca közül három, Kína, Brazília és Oroszország felel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.