BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Los Angelesben lerántották a leplet a Microsoft Scorpio projektjéről

Brutálisan erős konzollal lepte meg a videojátékok szerelmeseit a Microsoft, a Sony új készüléke pedig az árérzékenyebb felhasználók körében arathat nagy sikert.

A hagyományoknak megfelelően idén is a három meghatározó piaci szereplő, a Microsoft, a Sony és a Nintendo vetélkedéséről szól a világ legnagyobb digitális játékkiállítása, az E3, azonban szerencsére jó néhány meglepetést is tartogatott az esemény. Talán a legkellemesebbet ezek közül a Microsoft okozta, a cég végre bemutatta a Scorpio projekt eredményét, és az eddigi beszámolók alapján igazán meggyőzőre sikerült az új eszköz. A fejlesztési folyamat végén elkészült az Xbox One X, amely nemcsak az Xboxok között az eddigi legerősebb játékkonzol, de a világ legnagyobb teljesítményű ilyen készüléke. A műszaki paraméterek egészen megdöbbentők, a Microsoft új eszköze nyolcmagos, egyedi AMD processzort kapott, 12 gigabyte-os GDDR5 video-RAM-mal látták el, 6 teraflopos GPU-val rendelkezik, minimum 1 terabyte-os memóriával kerül forgalomba, és minden eddigi konzolnál 40 százalékkal nagyobb teljesítményre képes. A játékosok számára kulcsfontosságú grafikus képességei is figyelemre méltók. Önmagában már az is izgalmas teljesítmény, hogy 4K-s felbontásra képes, azonban ha hozzátesszük, hogy másodpercenként 60-szor frissülhet a kép, akkor egészen elképesztő játékélményre lehet számítani.

Természetesen a játékkonzolpiacot uraló Sony sem maradt adós egy ütős készülékkel, a PlayStation (PS) 4 Pro azonban a műszaki paramétereket vizsgálva, ha nem is sokkal, de elmarad legnagyobb riválisától. A grafikus teljesítményt nézve az Xbox One X 6 teraflopjával szemben a japán társaság eszköze 4,2 teraflopot tud, ehhez 8 gigabyte RAM és szintén nyolcmagos processzor társul, igaz, 2,1 gigaherzes órajellel, míg a Microsoft eszközében 2,3 gigaherzes órajelű processzor található. A PS4 Pro szintén 4K-s megjelenítésre képes, azonban időnként kompromisszumokkal, például a másodpercenkénti képfrissítést vissza kell venni, hogy maradjon ez a felbontás. A Sonynak valószínűleg mégsem kell nagyon aggódnia amiatt, hogy sikerül-e megtartania fölényét a digitális játékpiacon, ugyanis az árban – és több szakértő szerint a kínálatban is – előrébb tart riválisánál. Az Xbox One X november 7-én kerül a piacra az Egyesült Államokban 499 dollárért, a PS4 Pro azonban száz dollárral olcsóbb lesz.

A Nintendo ezúttal hardverbejelentés nélkül és a riválisokhoz képest visszafogott játékkínálattal jelentkezett az E3-on rendezett sajtótájékoztatóján, igaz, két dolog azért alaposan megmozgathatja a rajongók fantáziáját. Kiderült, hogy az előzetes bemutatók alapján nagyon látványosnak ígérkező Super Mario Odyssey 2017 októberében érkezik a Switch konzolra, és lesz egy új Pokemon játék is erre a platformra. A Microsoft minden korábbinál többet, 42 játékot mutatott be idén az E3-on, amelyek játékkonzolon lesznek elérhetők, és a Sony is húsznál több újdonsággal érkezett a Los Angeles-i eseményre. A Microsoft kapcsán további érdekesség, hogy a cég a jelek szerint nem igazán akar beszállni a virtuális valóság (VR) csatájába, amelyben a Sony már korábban megjelent a PS4 VR-rel. Az amerikai társaság inkább a kiterjesztett valóság irányába mozdult el a HoloLens fejlesztéssel, amely persze szintén lehetőséget ad játékcélú alkalmazásra.

A globális konzolpiacot évek óta a Sony uralja, a társaság a legújabb készülék generációjából, a PS4-ből már több mint 60 milliót tudott eladni. Az Xbox One X aligha hoz alapvető változást az erősorrendben, viszont azt jelzi, hogy a Microsoftnak továbbra is fontos ez a terület, és elég markánsan kijelölte a fejlesztési irányt is.

Az idei E3 meglepetései között érdemes megemlíteni a Logitech bejelentését is. A számítástechnikai kiegészítők piacán tevékenykedő vállalat a PC-s játékosok számára mutatott be olyan fejlesztést, ami valószínűleg sokak érdeklődését felkelti, emellett pedig technológiai szempontból is igen izgalmas újdonság. A cég Logitech G márkája több mint négyévi fejlesztés után leplezte le a PowerPlayt, a világ első, kimondottan számítógépes játékhoz tervezett egerek számára készült, vezeték nélküli töltőrendszerét, amely folyamatos töltést biztosít játék közben és azon kívül is, teljesen megszüntetve a dokkolás vagy a használat felfüggesztésének szükségességét. A Logitech G két, a vezeték nélküli töltőrendszerrel kompatibilis egeret is bemutatott. A ma létező vezeték nélküli töltési megoldásoknál az eszköznek egy megadott helyen, mozdulatlanul kell állnia a töltéshez, ami játék közben nyilván kivitelezhetetlen. A PowerPlayt azonban úgy tervezték, hogy zavartalan töltést biztosítson az egérpadon keresztül, még ha játszanak is az egérrel. A vezeték nélküli töltőrendszer forradalmasítja az elektromágneses rezonancia használatát: erőteret alakít ki a PowerPlay felülete fölött, biztosítva ezzel a vezeték nélküli energiaellátást anélkül, hogy akadályozná az egér precíz mozgását és adatátvitelét. Az eszköz erőterét a vele kompatibilis gamingegerekre – mint a Logitech G903 és G703 – mágnesesen kapcsolható PowerCore modul fogja be és alakítja át töltőárammá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.