BUX 44,034.83
+1.30%
BUMIX 3,777.58
-0.62%
CETOP20 1,851.66
+1.48%
OTP 9,290
+4.03%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+2.92%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
+0.32%
-0.66%
0.00%
-0.52%
+4.17%
-4.99%
0.00%
-0.95%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,936
+1.24%
DELTA 39.15
+0.90%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.91%
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+0.29%
+5.08%
-3.33%
0.00%
-0.77%
+5.29%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
+0.94%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
-5.84%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Megújítanák a Nestlét

A világ legnagyobb élelmiszeripari óriását próbálja megreformálni Daniel Loeb, a svájci Nestlében 40 millió részvénnyel rendelkező Third Point fedezeti alap vezetője. A részvényeseknek írt, vasárnap publikált levelében az aktivista befektető azt javasolja, hogy a babatápszertől a kutyaeledelig gyakorlatilag mindent gyártó Nestlé szűkítse termékpalettáját, és adja el az olyan profilidegen érdekeltségeit, mint a L’Oréal. A kozmetikai cégben 23 százalékuk van a svájciaknak. Loeb az utóbbi két évtized egyik legismertebb aktivista befektetője, a rá bízott dollármilliárdokkal akár piacvezető cégekben is meghatározó befolyást tud szerezni. Előbb kívülről osztja a tanácsokat, majd ha akkora paketthez jut, amely már igazgatósági tagsággal jár, nekilát érdekei érvényesítésének, ami gyakran a vállalat feldarabolását eredményezi. A lényeg, hogy minél nagyobb részvényesi értéket préseljen ki a cégből.

A Nestlébe 3,5 milliárd dollárt invesztált eddig, s ezzel a cég hatodik legnagyobb tulajdonosává vált. Loeb szerint radikális változások kellenek ahhoz, hogy a Nestlé a kisebb, a piaci igényekre villámgyorsan reagáló konkurenseivel is felvegye a versenyt. Ennek is tudja be, hogy a cég öt éve képtelen javítani az egy részvényre eső eredményén. Olyan rosszul azért nem megy a bolt, a Nestlé árfolyama az utóbbi 12 hónapban 15 százalékkal erősödött, ennél jobbat a brit-holland Unilever tudott csak felmutatni. A The New York Times epésen megjegyzi, hogy Loeb nem olvassa saját cégének sajtóközleményeit, ezekből ugyanis kiderül, hogy a nyitás már zajlik: ennek jegyében a Nestlé az Amazonnal összefogva interaktív házi főzőtanfolyamot indított, a Maggi levesporaiban a vásárlói igényeknek megfelelve áttért a természetes összetevők alkalmazására, továbbá 77 millió dollárért bevásárolta magát az egészséges készételeket forgalmazó Freshly futárszolgálatba. A Third Pointnak azonban ez édeskevés, s ezt a mostani levéllel a Nestlé vezetőinek is a tudtukra adta.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek