BUX 42,980.64
-1.26%
BUMIX 3,812.78
-0.04%
CETOP20 1,817.1
-2.13%
OTP 8,990
-2.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+2.80%
0.00%
+5.34%
ZWACK 17,400
+0.87%
0.00%
ANY 1,555
-0.32%
RABA 1,140
+1.33%
-1.44%
0.00%
-1.33%
0.00%
-0.66%
-2.81%
+0.26%
0.00%
+0.31%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,862
-1.85%
-2.05%
ALTEO 3,000
-0.66%
-3.33%
-0.56%
0.00%
+2.63%
-1.19%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+0.76%
+0.41%
-3.25%
0.00%
+0.37%
NUTEX 11.25
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
+1.42%
NAP 1,230
+2.50%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Alulértékelt a Rába a KBC szerint

Még mindig alulértékelt a Rába, amelynek reális értéke 1435 forint lehet a KBC szerint. A vállalat napokban közzétett második negyedéves teljesítménye jónak mondható.

A Rába árbevétele 1,7 százalékkal emelkedett a második negyedévben, ami Sándor Dávid, a KBC vezető elemzője szerint átlagos teljesítménynek mondható. A KBC egész évre is nagyságrendileg ugyanekkora, pontosabban 1,9 százalékos bővüléssel számol. Ez az első fél év 5,4 százalékos növekedését elnézve utólag akár konzervatívnak is bizonyulhat.

Az éves várakozások teljesülése szempontjából fontos lehet, hogy a külső környezetben némi javulás tapasztalható, legalábbis ami a nehéz tehergépjárművek piacát illeti. Az európai régió továbbra is magas szinteken stabilizálódik, míg az elmúlt időszakban szenvedő amerikai piacon lassult a zsugorodás üteme. A KBC korábban azzal számolt, hogy idővel az európai piac várható csökkenésének és az amerikai magához térésének hatásai majd kioltják egymást. Ám ehhez képest nőhet annak esélye, hogy az amerikai piac már korábban felzárkózik – akkor, amikor még az európai is jól teljesít.

További optimizmusra adhat okot, hogy a mezőgazdasági gépek piacán az első negyedévben látott javulás a második negyedévben is kitartott. Mivel nyomott szinten állnak az értékesítések, a következő évekre már némi normalizálódás várható, s az eddigi folyamatok ezt erősítik. Főként, hogy az orosz tehergépjármű- és buszpiacon is javulnak a kilátások. Bár a FÁK-export a futóműbevételeknek csak az 5,7 százalékát adja.

Szegmensszinten – az alkatrészüzletágat leszámítva – a többi területen növekedés volt. Az alkatrészüzletágban jelentősebb, közel 8 százalékos az árbevétel csökkenése, ami a belföldi forgalom számlájára írható. Szerencsére ez a szegmens a legalacsonyabb marzsú. A futóműüzletágban a 2,2 százalékos bővülés nem számít jelentősnek, de legalább az egyéves gördülőbevétel ismét felfelé mozdult el. Ugyanakkor sajnálatos, hogy ezt EBITDA-szinten nem tudta követni a vállalat, ami az alacsonyabb marzsnak köszönhető. Ezzel szemben a járműüzletág árbevételének növekedése valóban jelentős, 23 százalékos, s mindez ráadásul nem kizárólag a hazai megrendeléseknek köszönhető: az export felfutása is kivette belőle a részét. Sőt itt éves összevetésben még nagyobb, 26 százalékos volt a bővülés. E szegmensben az éves gördülő-EBITDA-marzs is emelkedik, ami jó hír a profittermelésre nézve.

„Az eredményszámok alakulását látva továbbra is azt gondoljuk, hogy a Rába részvényei alulértékeltek a jelenlegi, 1300 forint körüli árszinteken” – hangsúlyozta Sándor Dávid, a KBC vezető elemzője, és hozzátette: a készpénzáramlás jövőbeli alakulásán alapuló modell alapján 1435 forint lehet a papírok reális értéke, sőt ez a becslés inkább konzervatívnak számít a cég első féléves teljesítményét látva. A papír egyéb mutatószámok alapján is alulárazott – tette hozzá. Így például amíg EV/EBITDA-alapon hosszú évekig, egészen tavalyig szorosan együtt mozgott a részvény árazása a szektoréval, addig idén egyre jobban kinyílik az olló. Miközben a szektor szereplőit magasabbra árazzák, a Rába lényegében egy helyben topog. Arról nem is szólva, hogy a 20 százalék körüli értékeltségi diszkont historikus távlatban is kirívónak tűnik.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek