A Tesco-dolgozók száma két-három év alatt 20 ezerről 16,5 ezer főre csökkent, a cég bértömege pedig 40 milliárd forintról 39 milliárdra esett, holott a munkavállalók megélhetésén való spórolást semmi sem indokolta – mondta a Világgazdaságnak a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) elnöke, Sáling József. A szakmunkás-bérminimum idén bruttó 161 ezer forintra nőtt, jövőre 181 ezerre emelkedik, de más áruházláncokkal ellentétben a hipermarketlánc nem toldotta meg nominálisan ennyivel a magasabb fizetési osztályba sorolt dolgozók bérét. A KASZ első embere szerint a Tescónál mintegy négyezren keresnek többet a bérminimumnál, de legfeljebb 25 százalékuk kapott emelést, pedig a versenytársaknál 30 ezer forinttal többet visznek haza havonta a hasonló pozícióban dolgozók.
A KASZ és az áruházakban működő másik szakszervezet, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) nyomás alá helyezi a Tescót a bérek rendezése érdekében. A KASZ tegnap felszólította az áruházlánc vezetését, hogy egy héten belül jelölje ki az egyeztetés időpontját. Érdemi tárgyalások híján a KASZ sztrájkbizottságot állít fel, amely megfogalmazza a követeléseket, illetve elkezdi megszervezni a sztrájkot. Egyúttal konkrétan megfogalmazzák, hogy munkakörönként mikortól és hány százalékos béremelést akarnak, illetve mit várnak el a létszámhiány enyhítése ügyében. A KDFSZ már megalakította sztrájkbizottságát, de erről a KASZ-t előzetesen nem értesítette.
A szakszervezetek július 8. óta várnak a Tesco érdemi lépéseire, akkor együtt adták át követeléseiket a társaságnak. Elvárják, hogy a hipermarketlánc tartsa be korábbi ígéretét, miszerint szeretne a három legjobban fizető munkáltató közé tartozni a szektorban. Továbbá különböztessék meg a más-más felelősségi és nehézségi szinten dolgozókat, becsüljék meg a régi munkatársakat. Alkalmi bérrendezések helyett újból rendes éves bértárgyalásokat és létszámemelést akarnak. Lapunk megkereste a Tescót is, de lapzártánkig nem kaptunk választ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.