BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kevesebb látogató ellenére idén is nyereséget termelhet a Sziget Fesztivál

A becslések szerint idén is nyereséges lesz a Sziget Fesztivál, ha ennek nagyságrendje el is marad a tavalyitól – mondta a Világgazdaságnak Kádár Tamás, a Sziget Kft. cégvezetője. Információnk szerint 2016-ban csaknem egymilliárd forint nyereséget hozott a rendezvény.

Az idén várhatóan annak ellenére sikerül profitot elérniük, hogy a tavalyinál kevesebben voltak a Sziget Fesztiválon, az idei rendezvényen ugyanis „csak” 450 ezren szórakoztak, míg egy évvel korábban 496 ezren látogattak ki fesztiválra. A léc tehát magasan volt, és a Sziget szervezői idén nem is számítottak újabb rekordra, ehelyett azt a célt tűzték ki, hogy minél jobban megközelítsék az elmúlt évi számot. Azt pedig már a kapunyitás előtt érzékelték, hogy ez nehéz feladat lesz, idén ugyanis elővételben kevesebb jegyet sikerült eladni, mint tavaly. Idén egyébként két telt házas nap volt a Szigeten, míg 2016-ban három.

A visszaesés a tavalyi adatokhoz képest egyébként általános európai tendencia, másrészt azzal is magyarázható, hogy idén nem sikerült olyan mértékben eltalálni a közönség igényét, mint az elmúlt évben – a Sziget tavalyi programja nagyon erős volt. Idén valamelyest emelték az árakat, de a nagy nyugat-európai fesztiválokhoz képest sokkal olcsóbb a Sziget. A belépők ára azonban nem növelhető a végtelenségig, miközben a megcélzott világsztárok gázsija az óriási kereslet miatt évről évre meredeken emelkedik, amit a jegyárakból, illetve az egyéb bevételekből egyre nehezebb kompenzálni.

A Sziget szervezőinek tehát azzal kell számolniuk, hogy a jegyárak már nem nagyon kúszhatnak felfelé, miközben azokat a méregdrága

sztárokat kell megnyerniük, aki­kért a versenytársaik is ringbe szállnak. A bevétel 85­ százaléka a jegyek értékesítéséből folyhat be,

10 százalék szponzori pénzekből, ehhez jönnek még az egyéb források (az állami támogatás mértéke nem éri el az egy százalékot).

A költségeknek körülbelül a felét a programok viszik el, 40 százalékot az üzemeltetési és technikai kiadások, 10 százalékot pedig a különböző szolgáltatások.

A külföldiek java része teljes hétre érkezik, így a bérletvásárlóknak csak 10-15 százalékát adja a hazai közönség. A napi jegyet vásárlóknál épp fordított a helyzet. A külföldiek közül továbbra is Nyugat-Európából – többek között Franciaországból, Hollandiából – érkeznek a legtöbben, de az utóbbi években jól növekedett a török piac, idén viszont ez visszaesett. Az Ukrajnából és Oroszországból érkezők száma viszont növekszik, de még nagyságrendbeli különbségek vannak a nyugat-európai vendégek és az utóbbi országok látogatói között. Kádár Tamás kiemelte, a Sziget szervezői mindenesetre keresik az új piacokat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.