További finomításra és könnyítésekre van szükség, hogy a hátrányos helyzetűeket foglalkoztató társadalmi márkák megerősödhessenek – véli a Remodel Stúdió és a Kanálka lekvárműhely alapítója, a Tudás-
klaszter Nonprofit Kft. ügyvezetője, aki tíz évvel ezelőtt hátrányos helyzetűek munkaerőpiaci integrációjára, foglalkoztatáspolitikai projektek megvalósítására hozta létre a céget. Ebből időközben két társadalmi márka nőtt ki, a felújított bútorokból dizájntermékeket alkotó szegedi Remodel Stúdió és a helyi terményekből lekvárokat és zöldségcsipszeket előállító királyhegyesi Kanálka. Előbbi három, utóbbi öt embernek ad munkát most.
Mint Kiss Mónika, a nonprofit cég alapító-ügyvezetője a Világgazdaságnak elmondta, többre vállalkoztak, mint hogy munkaerőpiacról kisodródott fiatalokat és gyedről, gyesről visszatérő kisgyerekeseket, valamint tartósan munka nélkül lévőket megélhetést biztosító szakmához juttassanak. A cél a további biztos foglalkoztatás volt, ami megvalósult, és a lehetőségekhez képest sikeres. A négy éve önálló brandként életre keltett Remodel műhelyében például olyan munkatapasztalathoz jutnak a bútorfelújítók, amellyel már a cég alkalmazottjaként is tudnak külön munkákat vállalni, később pedig önállósodhatnak. Mostanra tovább is lépnének, és újabb fiatalokat vonnának be a szakmai képzésbe, ha tehetnék, csakhogy a kézimunkával felújított bútorok értékesítéséből egyelőre nem tudnak rentábilisan működni – szögezte le Kiss Mónika.
A Remodel bevétele 2015-ben csaknem 3 millió, tavaly már 6 millió forint volt, az idén pedig várhatóan 8 millió forint körüli bevételt ér el, de – noha egy ideig járulékkedvezmény van a hátrányos helyzetűek foglalkoztatására – szükség lenne az áfakörben magasabb mentességi határra. A társadalmi vállalkozások adókedvezményét a megváltozott piaci árakhoz kellene igazítani, mert – mint az ügyvezető rámutatott – időközben a minimálbér is emelkedett, ami többletkiadás e cégeknek, miközben többet költenek alapanyagokra, ami elviszi az ebben az esetben csak közhasznú tevékenységekre fordítható profitot is.
A lomokból dizájnbútort alkotó Remodel stúdió termékeit egyre több lakberendező fedezi fel. A csapat nagy reményeket fűz a legnagyobb dizájnmárkáknak otthont adó MAXCity gesztusához, amely helyet adott a szegedi brandnek. A törökbálinti üzletközpontban a Közös Többszörös rendezvénysorozatukon olyan projekteknek adnak helyet, amelyek a dizájn eszközeivel igyekeznek egy sokszínűbb és elfogadóbb világot létrehozni. Nemrég a Segítő dizájn akció keretében bútortervezők is beszálltak a projektekbe nívós ajándéktervekkel, köztük kiállításokra is vihető dizájnelemekkel. A lakáspiac fellendülésétől a Remodel ügyvezetője is a forgalom növekedését várja, amire ugyancsak szükség lenne a bővüléshez, és újabb frissen képzettek munkához juttatásához. Az igazi sikert ugyanis a körforgás jelentené, hogy a szakmai képzéseket foglalkoztatás kövesse a cégnél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.