Naponta átlagosan 1,8 órát töltenek a közösségi felületeken az Y és a Z generációs – 16 és 37 év közötti – magyar felhasználók, és leginkább vicces tartalmakat, zenét és filmeket fogyasztanak. Ami pedig az internetezést illeti, hetente átlagosan 22 órát tesz ki ez a tevékenység – derül ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából.
Az Y és a Z generációba tartozó internetezők 89 százalékának van saját okostelefonja, ez az arány még magasabb, 95 százalék a 16–21 évesek körében. Saját laptopja vagy PC-je ezzel szemben csak ötből négy 16–37 évesnek van, tehát az okostelefon-penetráció körükben meghaladja a nagy képernyős internetezésre alkalmas eszköz kategóriáét.
Egy nap átlagosan 3,1 órát töltenek internetezéssel az Y és a Z generáció tagjai, közülük a legtöbbet – 3,4 órát – a legfiatalabb korcsoport, a 16–21 évesek vannak a világhálón. Az internetezők zöme (96 százalék) legalább heti rendszerességgel látogatja a közösségi oldalakat, de majdnem ugyanennyien (91 százalék) böngésznek netes oldalakat (nem híroldalak) és használnak írásbeli csevegőprogramokat (90 százalék). Az okostelefonon vagy tableten végzett tevékenységeket illetően a sorrend felcserélődik, ami a napi aktivitást illeti: 81 százalék a közösségi oldalakon tölti idejét, míg 67 százalék írásbeli csevegőprogramban, 53 százalék pedig böngészéssel (nem híroldalak).
A legnépszerűbb alkalmazások a Facebook (93 százalék látogatja legalább hetente), a Messenger (89), a YouTube (89), az Instagram (44), ám utóbbi a legfiatalabbak körében jóval népszerűbb, közülük 74 százalék használja legalább hetente. A különböző közösségi oldalakon átlagosan hetente 12,4 órát töltenek az Y és a Z generáció tagjai, a legtöbbet, 14,1 órát a 22–29 évesek látogatják ezeket a felületeket.
Figyelemre méltó, hogy a közösségi oldalakhoz igen szoros viszony fűzi e korosztályt: a megkérdezettek 30 százaléka rögtön ezeken a felületeken találja magát, ha van néhány szabad perce, 16 százalékuk pedig úgy érzi, lemarad valamiről, ha egy nap nem böngészi végig az általa követett közösségi oldalakat. Mégis 37 százalékuknak fordult már meg a fejében, hogy törli a profilját, s az összes válaszadó 62 százaléka gondolja úgy, hogy a közösségi oldalakon látottak nem adnak valós képet az emberekről, mert mindenki igyekszik jobb színben feltüntetni az életét a valóságosnál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.