A Nestlé árfolyama Zürichben 2,5 százalékkal tízhavi mélypontjára zuhant azután, hogy bejelentették: a 2,6 százalékos, legpesszimistább elemzői várakozástól is elmaradva 2,4 százalékos organikus növekedéssel zárták a tavalyi üzleti évet. Az utolsó negyedévben már csupán 1,9 százalékos volt az év/év alapú növekedési ütem. A 2017-es adózott eredmény 16 százalékkal 7,76 milliárd dollárra esett vissza, míg a Reuters konszenzusa 10,4 milliárdos profitról szólt. A csökkenésért főként a bőrápolási üzletágnál végrehajtott értékleírás és az amerikai élelmiszer-portfólió gyengébb teljesítménye okolható, illetve az, hogy a fogyasztók egyre inkább a független gyártók termékeit és az egészségesebb élelmiszereket keresik.
A világ legnagyobb élelmiszergyártójának egyelőre nem áll szándékában eladni a L’Oréalban meglévő 23 százalékos, 29 milliárd eurót érő részvénycsomagját, noha a francia cég jelezte, hogy ha eladó lesz a pakett, vevő lenne rá. A kozmetikai részvénycsomag eladását szorgalmazza egyébként a Nestlébe tavaly 3,5 milliárd dollárral beszálló Third Point befektetési alap vezetője, Daniel Loeb, aki szerint a svájci gigász erőteljes profiltisztításával lehetne elérni a részvényesi érték dinamikus és elvárható növekedését. Azt már kijárta, hogy egy hónapja a Nestlé 2,8 milliárd dollárért eladta az olasz Ferrerónak egyesült államokbeli édesipari leányvállalatát, sőt hamarosan a Gerber Life életbiztosító leválasztására is sor kerülhet – igaz, a névadó tápszermárka megtartása mellett. A L’Oréal-üzlet megvalósításán azonban Loebnek még sokat kell dolgoznia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.