BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre morzsolódik a Nestlé nyeresége

A Nestlé árfolyama Zürichben 2,5 százalékkal tízhavi mélypontjára zuhant azután, hogy bejelentették: a 2,6 százalékos, legpesszimistább elemzői várakozástól is elmaradva 2,4 százalékos organikus növekedéssel zárták a tavalyi üzleti évet. Az utolsó negyedévben már csupán 1,9 százalékos volt az év/év alapú növekedési ütem. A 2017-es adózott eredmény 16 százalékkal 7,76 milliárd dollárra esett vissza, míg a Reuters konszenzusa 10,4 milliárdos profitról szólt. A csökkenésért főként a bőrápolási üzletágnál végrehajtott értékleírás és az amerikai élelmiszer-portfólió gyengébb teljesítménye okolható, illetve az, hogy a fogyasztók egyre inkább a független gyártók termékeit és az egészségesebb élelmiszereket keresik.

A világ legnagyobb élelmiszergyártójának egyelőre nem áll szándékában eladni a L’Oréalban meglévő 23 százalékos, 29 milliárd eurót érő részvénycsomagját, noha a francia cég jelezte, hogy ha eladó lesz a pakett, vevő lenne rá. A kozmetikai részvénycsomag eladását szorgalmazza egyébként a Nestlébe tavaly 3,5 milliárd dollárral beszálló Third Point befektetési alap vezetője, Daniel Loeb, aki szerint a svájci gigász erőteljes profiltisztításával lehetne elérni a részvényesi érték dinamikus és elvárható növekedését. Azt már kijárta, hogy egy hónapja a Nestlé 2,8 milliárd dollárért eladta az olasz Ferrerónak egyesült államokbeli édesipari leányvállalatát, sőt hamarosan a Gerber Life életbiztosító leválasztására is sor kerülhet – igaz, a névadó tápszermárka megtartása mellett. A L’Oréal-üzlet megvalósításán azonban Loebnek még sokat kell dolgoznia.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.