Mégis elérhet az M3-as Káposztásmegyerig?
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kiírta az M3 metró Káposztásmegyerig való meghosszabbításának előkészítésére és az engedélyes és kiviteli terv készítésére vonatkozó pályázatot – olvasható az Európai Unió hivatalos közbeszerzési lapjában, a TED-ben. E szerint a munkák becsült értéke nettó hárommilliárd forint. A kiírás szerint a mostani végállomás, vagyis Újpest-központ és a tervezett káposztásmegyeri végállomás között négy új közbenső állomás (két kéreg alatti, két felszíni) épülne.
A pályázati felhívásból nem derül ki, hogy milyen nyomvonalon haladna a metró Káposztásmegyer felé. Valószínűsíthető azonban a korábbi, a lakótelep megépítésekor körvonalazódott elképzeléshez hasonló megoldás: akkor arról volt szó, hogy a metrót egy szakaszon a felszín fölött vinnék, a később a lakótelepig meghosszabbított 14-es villamos vonalán. Ezzel összefüggésben a felhívásban is szerepel, hogy a Rákospalota-Újpest vasútállomáshoz kapcsolódóan P+R parkolót alakítanak ki, és a villamospálya is átesik egy korrekción.
A pályázók április 18-án nyújthatják be ajánlatukat. Az értékelés során legnagyobb súlya az árnak lesz. De csak az a vállalkozás indulhat a pályázaton, amely rendelkezik az ajánlati felhívás feladásának napjától visszafelé számított 36 hónapban legalább egy, összesen minimum két kilométer hosszú, városi gyorsvasút és/vagy országos közforgalmú vasút tervezéséhez kapcsolódó engedélyezési és/vagy kiviteli tervkészítésre vonatkozó referenciával.


