BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre innovatívabbak a magyar kkv-k

Egyre több magyar cég ismeri fel, hogy a korszerű digitális megoldások alkalmazásával nemcsak energiát takaríthat meg, hanem a hatékonyságot is növelheti.

Kelet-Közép-Európában, azon belül Magyarországon ma már nemcsak a nagyvállalatok építenek be számottevő innovatív megoldást a gyártásukba, hanem a kis- és középvállalkozások is tartják a lépést, az elmúlt években a digitalizáció és a robotika terén sokat fejlődött a régió – mondta a Világgazdaságnak Leonid Muk­hamedov, a Schneider Electric európai részlegének ügyvezető alelnöke.

A hazánkat és a környező országokat jól ismerő szakember szerint még bőven van mit tanulni például a hollandoktól vagy a skandináv államoktól, de ma már Magyarországon is ráébredt a verseny- és a közszféra nagy része, hogy lényegében az összes általuk használt eszköz képes kommunikálni egymással. A kezükbe kerülő óriási adathalmaz akkora érték, amelynek a tudatos felhasználásával energiát takaríthatnak meg, illetve növelhetik a hatékonyságukat, legyen szó gyártóegységekről, logisz­tikai központokról vagy kereskedelmi épületek üzemeltetéséről – tette hozzá.

A multinacionális vállalatok beruházásai révén Magyarországra áramló külföldi tőke kapcsán pedig Mukhamedov úgy fogalmazott, kedvező költségszintet kell kínálni, de a magyar piac ma már nem egyenlő az olcsó munkaerővel. Szerinte a magas hozzáadott értékű munkahelyeknél megvan a szükséges szakmai kompetencia a mérnökökben, informatikusokban, de a jól kiépített infrastruktúra és a logisztikai lehetőségek is Magyarország mellett szóló érvek. Mint mondta, az ipar 4.0 is abba az irányba mutat, hogy egy francia, német vagy éppen koreai cég a kelet-közép-európai régióban is ugyanolyan színvonalon termelhessen, mint odahaza. A negyedik ipari forradalomnak ráadásul bárki a részese lehet, akár már a virtuális képzési rendszerek vagy szimulációs modellek révén.

Leonid Mukhamedov a Schneider Electric párizsi innovációs csúcstalálkozóján fejtette ki gondolatait lapunknak, melyre több mint 80 országból mintegy 5000 ügyfél érkezett. A 20 állomásos turnénak ez volt a negyedik pontja, Sydney-t, Újdelhit és Mexikóvárost követte a sorban. A Schneider főhadiszállása is a francia fővárosban van, így a világ több mint száz országában jelen lévő vállalat hazai pályán mutathatta be az EcoStruxure aktívenergiamenedzsment-archi­tektúra újdonságait, amelyek új korszakot nyithatnak az otthonokban, az épületekben, az adatközpontokban, az infrastruktúrában és az iparban. A Porte de Versailles rendezvényközpont egy felnőtteknek szóló Csodák Palotája benyomását keltette, a résztvevők az újdonságok kipróbálása mellett megoszthatták gondolataikat a digitális gazdaság kihívásaival kapcsolatban is.

Előadásában Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója megjegyezte, hogy a digitális gazdaság felvirágzásával a világ soha nem látott mértékben változik. Rávilágított, hogy olyan technológiák, mint a dolgok internete, a mesterséges intelligencia vagy a big data használata hatékonyabbá és innovatívabbá teszi a cégeket, egyúttal növeli a versenyképességüket. Tricoire olyan izgalmas kérdéseket is felvetett, mint hogy 2030-ig az összes iparág közül az IT-nak lehet a legnagyobb energiaigénye, ekkorra a napenergia olcsóbb lehet, mint a fosszilis, a hagyományos autók felének helyét pedig már elektromosak vehetik át az utakon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.