
Döntött a Mol: így változtatja meg a benzinkútjait, már nem a tankolás a nagy üzlet – a kiskereskedelmi hálózata letarolja Közép-Európát
A Mol kiskereskedelmi lánca, a Fresh Corner az elmúlt tíz év alatt összesen tíz országban jelent meg, a csoport folyamatosan vizsgálja az újabb lehetőségeket a régióban.

„A célunk egyértelmű: a Fresh Corner továbbra is a régió meghatározó gasztronómiai és szolgáltatási márkája maradjon” – fogalmazott Styaszny Endre, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője a Világgazdaságnak.
„A Fresh Corner-koncepció Magyarországról indult, így máig itt működik a legtöbb egység, de a hálózat méretében Csehország és Szlovákia követ minket” – tette hozzá.
Arról is beszélt, hogy a Mol Fresh Cornerekben az Adriára tartó utazások során a jeges kávék és a hot dogok fogytak a leginkább. A régióban a legjobban keresett kávé az espresso, a cappuccino és a latte – a három sorrendje országonként változik, Magyarországon az előbb említettek a legtöbbet vásárolt kávétípusok.
„Ez is jól mutatja, hogy a Mol a teljes kelet-közép-európai régióban meghatározó szereplő, ugyanakkor a fogyasztói szokások országonként eltérők, és ehhez igazítjuk a Fresh Corner kínálatát is” – mondta, majd hozzátette, hogy a legnagyobb forgalmat 2025 első fél évében Horvátországban mérték, majd Magyarország és Szlovákia következik a sorban.
Az üzemanyag jellegű tranzakciók tekintetében Magyarország vezet, ezt követi Szlovákia és Románia. A cég kiskereskedelmi vezetője a magyarországi piacról elmondta, hogy
több mint 1300 Fresh Corner egység működik a Mol hálózatában, ebből több mint 300 található Magyarországon.
A hazai töltőállomások több mint 80 százalékán elérhető a Fresh Corner kínálata, ami gyakorlatilag országos lefedettséget jelent. A legtöbb egység a forgalmasabb, nagyobb városok és autópályák mentén található
- Budapest,
- Győr,
- Szeged
- és Debrecen környékén.
A Mol már nem a benzinben látja a jövőt
Korábban a Mol kijelentette, hogy a Shape Tomorrow stratégia részeként 2030-ig több mint 4 milliárd dollárt (több mint 1360 milliárd forint) költ fenntartható üzleti projektekre, például kényelmi termékek és szolgáltatások kialakítására: ebbe illeszkedik a kiskereskedelmi hálózat bővítése is.
A nem üzemanyag jellegű termékek és szolgáltatások aránya évről évre nő:
2024-ben a nem üzemanyag típusú vásárlások részaránya Magyarországon elérte a 40 százalékot, ami négy év alatt mintegy öt százalékpontos növekedés.

„A vásárlók már nemcsak tankolásra, hanem tudatosan gasztronómiai vagy kényelmi céllal is betérnek a Mol-töltőállomásokra. A gasztronómiai termékek forgalma 2022 óta 22 százalékkal nőtt, a teljes kiskereskedelmi árrésünk 36 százalékát pedig már a nem üzemanyag jellegű termékek és szolgáltatások adják” – tette hozzá Styaszny Endre.
Tíz év alatt több mint 550 millió kávét és 200 millió hot dogot adtak el, az érintett országokban összesen.
Szinte már bárhol lehet Fresh Cornerrel találkozni
Az első Fresh Corner 10 évvel ezelőtt Budapesten, a Mol Campustól nem messze, a Prielle Kornélia utcában nyílt meg, azóta már számos helyszínen megjelent.
Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója az év elején jelentette be, hogy a Fresh Cornerek nyílnak a MÁV pályaudvarain. Akkor azt mondta, hogy nagyon alapos együttműködésben vannak a Mol csoporttal, és a Déli pályaudvaron válik először elérhetővé a Fresh Corner-szolgáltatás júniusban.
Azóta megjelent már a Nyugati pályaudvaron is a Fresh Corner-kioszk, valamint a MÁV-val közösen tesztelték a Fresh Corner-bisztrókocsiszolgáltatást a balatoni és szegedi vonalakon.
„Ott vagyunk az egyetemeken, Budapesten a Corvinus két épületében is minőségi és költséghatékony étkezési és kávézási alternatívát biztosítunk, valamint Pozsonyban a reptéren is van már Fresh Corner-kávézónk” – ismertette.
Azt is elárulta, hogy további hasonló projektek előkészítés alatt állnak, jelenleg vizsgálják a megvalósíthatóságukat. Styaszny Endre megfogalmazása szerint a következő évek célja, hogy a Fresh Corner a tankoláson túl a mindennapi élet természetes része legyen.
„A jövő a töltőállomás újradefiniálásáról szól: egy olyan helyről, ahol az ügyfelek egyetlen megállással többféle szolgáltatást vehetnek igénybe – kávé, étel, csomagátvétel, pénzügyi szolgáltatások – a fosszilis üzemanyag, valamint a Mol Plugee-n keresztül az elektromos töltés” – mondta.
Hozzátette, hogy a digitalizáció szintén kulcsszerepet kap: a Mol Move applikáció és a mögötte működő Data Lake-rendszer segítségével valós időben lehet látni, mely termékekre, szolgáltatásokra van igény. „Ennek a rendszernek ma már 5 millió aktív felhasználója van a régióban” – árulta el.
A Mol Fresh Corner egységei jelenleg
- Magyarországon,
- Szlovákiában,
- Csehországban,
- Romániában,
- Horvátországban,
- Szlovéniában,
- Szerbiában,
- Bosznia-Hercegovinában,
- Montenegróban,
- Lengyelországban
érhetőek el.
A Mol csoport vizsgálja az újabb terjeszkedési lehetőségeket, mind csoportszinten, mind új piacok tekintetében, azonban konkrét országokat most még nem neveznek meg.





