BUX 39,305.59
-5.33%
BUMIX 3,853.1
-1.31%
CETOP20 1,966.33
0.00%
OTP 9,020
-8.07%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.57%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-2.69%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.17%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,514
-8.78%
+3.00%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-2.41%
EHEP 1,595
-5.62%
-3.33%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-6.47%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Szabad lesz a gyorshajtás Ausztriában

Augusztustól megkezdik a 140 km/h-s sebességhatár tesztelését az osztrák autópályán. Az eddig 130 km/h-s maximális tempót az A1-es sztráda egy szakaszán oldják fel. A próbaüzem egy évig tart, ha jók a tapasztalatok, más útvonalakra is kiterjeszthetik az intézkedést.

Augusztus 1-től hivatalosan is megkezdődik a tesztüzeme a 140 km/h-s maximálisan engedélyezett sebességnek az ausztriai autópályán. Egyelőre egy nagyjából húsz kilométeres szakaszon oldják fel az eddigi – Magyarországon is életben lévő – 130 km/h-s korlátozást Haid bei Ansfelden és Sattledt között a nyugati „A1” jelzésű autópályán.

Az intézkedést júliusban jelentette be az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) közlekedési minisztere Norbert Hofer. A próbaüzem egy éven át tart majd, a tapasztalatok kiértékelését követően döntenek arról, hogy a megemelt tempót más autópályaszakaszokra is kiterjesszék-e. Azt, hogy a teljes osztrák sztrádahálózaton engedélyezzék a 140 km/h-s felső küszöböt, a közlekedési miniszter az útszakaszra vonatkozó automata sebesség-ellenőrzési eszközök (Section Control) telepítésének fokozásához kötötte.

A kezdeményezés fogadtatása mindenesetre jól tükrözi a jelenlegi erősen megosztott osztrák belpolitikai helyzetet. Szakmai részről az ausztriai Autóklub visszafogott nyilatkozatot adott ki arról, hogy „nagy érdeklődéssel várják az első eredményeket”, a politikai kommentárok viszont már erősen követték a pártirányvonalat.

Ansfelder szociáldemokrata, tehát jelenleg ellenzéki színekben politizáló polgármestere tömören „értelmetlennek” minősítette az intézkedést. Manfred Baumberg szerint semmi haszna, hogy valamivel gyorsabban lehet haladni néhány kilométeren.

Talán megspórolunk néhány másodpercet, miközben a környezetterhelés és a zajszennyezés is nő. Ez az egész egy elterelőhadművelet a kormány részéről

– nyilatkozta a Nachrichten.at portálnak.

Fotó: Pixabay

Eközben Sattledts néppárti (VP), vagyis az osztrák kancellár Sebastian Kurzot adó politikai erő polgármestere jóval megengedőbb a kezdeményezés kapcsán. Gerhardt Huber szerint sokan eleve a megengedettnél jóval gyorsabban hajtanak a települést is érintő sztrádán, éppen ezért nem számol azzal, hogy a zajszennyezés megnőne a 140-es tempó engedélyezésével. A liberális Zöldek által vezetett felső-ausztriai környezetvédelmi hivatal elnöke ugyanakkor a fejleményeket úgy kommentálta, hogy az időmegtakarítást nem jelent, ellenben csaknem a negyedével növeli a járművek káros anyag kibocsájtását.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek