BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb hajóbaleset történt

Az elmúlt tíz évben 38 százalékkal csökkent a hajózási balesetek száma, 2017-ben összesen 94 nagyhajó veszett oda világszerte az Allianz 2018. évi biztonsági és hajózási jelentése szerint. A tájfunok Ázsiában és a hurrikánok az Egyesült Államokban több mint húsz hajó vesztét okozták a jelentés szerint, amely a bruttó száz tonnatartalom feletti bejelentett hajózási káreseményeket veszi górcső alá. „Az elmúlt évben folytatódott a tendencia, és csökkent a káresemények gyakorisága és súlyossága. A hajók jobb kialakításának, a kockázatkezelési politikának, valamint a biztonsági szabályozásoknak köszönhetően a biztosítási kárigények aránylag kedvezően alakultak – állítja Baptiste Ossena, az AGCS hajókért és hajózásért felelős globális termékvezetője. – Egyre elterjedtebb az új technológiák fedélzeti alkalmazása, így arra számítunk, hogy a jövőben változni fognak a tengeri káresemények körülményei. A hagyományos káresemények, például az ütközés és a megfeneklés mellett növekedni fog az inkább technikai jellegű, azaz kiberbiztonsági események vagy technológiai hibák miatti kárigények száma.”

A hajózási ágazat számos új kockázattal szembesül: az egyre nagyobb méretű, akár az Empire State Building magasságánál hosszabb hajók például tűzbiztonsági és roncshasznosítási problémákat vetnek fel, míg a változó éghajlat új útvonalkockázatokat teremt. A Jeges-tengeren és az észak-atlanti vizeken a gyorsan változó körülményekben rejlik a veszély. A dél-kínai, indokínai, indonéziai és Fülöp-szigeteki tengeri régiókban fordult elő a hajózási káresemények mintegy egyharmada (30) 2017-ben. Ez éves szinten 25 százalékos növekedés, az okok a vietnámi vizeken zajló eseményekben keresendők. Az új Bermuda-háromszögként is emlegetett térség a káresemények fő globális gócpontjává vált az elmúlt évtizedben, ahol az időjárás, a nagy tengeri forgalom és a helyi útvonalak nem megfelelő biztonsági előírásai vezettek legtöbbször bajhoz. Ázsia után a Földközi-tenger keleti, illetve a Fekete-tenger térsége a második legnagyobb gócpont, amelyet a Brit-szigetek követ. Éves szinten 29 százalékos növekedés volt megfigyelhető az Északi-sarkkörről jelentett hajózási káresemények számában. A tengereken odaveszett hajóknak több mint felét (53) teherszállító hajók tették ki 2017-ben. Továbbra is az elsüllyedés a leggyakoribb oka a globális káreseményeknek: 2017-ben 61 hajó süllyedt el. A második leggyakoribb ok a megfeneklés (13), ezt követi a gépek meghibásodása, illetve tönkremenetele (8). Az emberi mulasztás még mindig súlyos probléma.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.