A Toyota Motor Corporation a kínai BAIC csoport buszgyártó leányvállalatával, a Beiqi Foton Motor Companyvel közösen készül hidrogén üzemanyagcellás buszokat gyártani. Nevük elhallgatását kérő bennfentesek a Bloomberg hírügynökségnek elmondták, hogy a buszok a 2022-es pekingi téli olimpia idején debütálnának a piacon. A tárgyalások egyelőre nem terjednek ki más lehetséges kooperációs területekre. A kínai kormány, amely 2040-re teljesen be akarja tiltani a belső égésű motorok forgalmazását, jókora támogatást ad az elektromos hajtástechnológiákra.
Ez a piacon elsősorban az akkumulátoros villanyautók (EV) elterjedésében mutatkozik meg, ám az ország vezetése az üzemanyagcella-technológiáknak is fontos szerepet szán az emissziómentes társadalom célja felé vezető úton. 2017 végén Kínában csaknem ezer üzemanyagcellás gépjármű közlekedett, de egy hivatalos tanulmányból kiderül, hogy 2025-re mintegy ötvenezer, 2030-ra pedig egymillió hidrogén üzemanyagcellás gépjárművel számolnak a piacon. Ezekhez 2025-ig háromszáz, illetve a következő öt évben további hétszáz hidrogéntöltő állomás létesítésével biztosítják a szükséges infrastruktúrát. A hidrogén üzemanyagot addigra több mint 50 százalékban megújuló forrásokból kívánják előállítani. A téma szakértője, a pekingi Csinghua Egyetem dékánja, Ouyang Minggao szerint a hidrogén üzemanyagcellás technológiát elsősorban a haszonjárművek használhatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.