Sanghajban leplezte le a BMW a 7-es sorozat legújabb változatát. Ez a piac felel az értékesítések 41 százalékáért, az ázsiai régió pedig az eladások feléért. Az átalakítás is a helyi vásárlók visszajelzései alapján történt, az ottani kuncsaftok zöme fiatal, átlagéletkoruk 38 év.
Legfontosabb kérésük az volt, hogy kapjon egyedi megjelenést az autó, az utcán mindenki számára legyen egyértelmű, hogy ők 7-esben ülnek, nem holmi 5-ösben. Ehhez kapóra jött az X7-es bemutatása, hiszen ahhoz igazították a megjelenést az 5 centiméterrel megemelt orral, a nagyobb méretű vesékkel, a keskenyebb fényszórókkal. Fotókon nézve drámai a változás, de élőben helyénvalónak tűnik az új orr, hiszen mégiscsak jó nagy karosszériát ékesít. Csak a normál lökhárítókkal lesz azonban igazán egyedi a 7-es sorozat megjelenése, az
M Sport csomagos lökhárítóval újfent erősen hasonlít az 5-ösre. A kövérebb orrhoz nyúlánkabb oldalfal tartozik, hátul pedig 35 milliméterrel karcsúsították a lámpákat, amelyeket a menetfényaktív piros LED-csík köt össze.
A belső térrel messzemenően elégedettek voltak a kínai ügyfelek, ezért itt épp csak leporolták a megjelenést: nagyobb felbontású kijelzőket építettek be, és megjelent a hangutasításokkal vezérelhető digitális segéd is. Az új X5-ösből és 8-asból ismert, kristályüvegből készített előválasztó kar és iDrive-vezérlő már nincs ott a kardánalagúton, megjelenése majd a generációváltásnál lesz esedékes. Úgy javítottak az utazás élményén, hogy még jobban elcsendesítették a belső teret, 5,1 milliméterrel vastagabbak az oldalablakok, és új hangszigetelő betétek kerültek a kerékjáratokba. A hátsó ülések fejtámlájára immár 10 colos érintőképernyőket szerelnek felár ellenében, de a könyöklőben továbbra is ott rejtőzik a kivehető táblagép, amellyel az autó funkcióit lehet vezérelni.
A motorkínálatban is van két fontos újdonság. Az 50i jelzésű változatban az új generációs, 4,4 literes V8-as blokkot használják, és nem fogják vissza a teljesítményét a limuzinkarosszéria miatt, tehát 530 lóerővel dolgoztatja a négy hajtott kereket. A 4,0 másodperces 0–100 kilométer per órás gyorsításban nemcsak az ülésbe préselő tolóerő a megdöbbentő, hanem az is, hogy mindezt küszködés nélkül produkálja. Méretéhez és tömegéhez képest fürgén mozog, az üresen is 2 tonnás autónál az abroncsok hangja figyelmeztet a túlzott kanyarvételi sebességre, de az összkerékhajtás jóvoltából még ilyenkor is van tartalék.
A másik nagy újdonság a 45e jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtás. Ennél a belső égésű motor már a kategóriában az ügyfélelvárásoknak megfelelő, soros hathengeres benzines, amelynek a munkáját a nyolcfokozatú automatikus váltóba épített, 113 lóerős villanymotor segíti. Nemcsak a komponensek újak, de a negyedik generációs vezérlőegység is finomabb szabályzásra képes, például a hathengeres motor oldalirányú mozgását a villanymotor vezérlésével tudják semlegesíteni. A nagyobb teljesítményű benzinmotorhoz nagyobb, 12 kilowattórás kapacitású akkumulátort párosítanak, 230 voltos konnektorról nagyjából négy és fél óra a töltési idő. A fejlettebb prediktív rendszer a részletesebb térképeknek köszönhetően több elektromos energiát használ, ha az út többi részén vissza tudja azt termelni.
Tudta? A lítiumion-akkumulátor a csomagtérből veszi el a helyet. Az aksit egyszerű konnektorról lehet tölteni. A teljes töltési idő 4,4 óra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.