BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BKK tendert írt ki több mint kilencszáz bankkártyaterminálra

A budapesti elektronikus díjfizetési rendszer kiszolgálásához 920 bankkártyaterminálra, valamint a virtuális bankkártya-elfogadóhelyeken a bankkártyás fizetés biztosítására írt ki közbeszerzést a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) – derül ki az Európai Unió közbeszerzési értesítőjéből. A tenderben a jegyértékesítéshez 120, bankkártya elfogadására alkalmas terminálra, 20 mobil terminálra, a jegykiadó automatákhoz és a Mol Bubi-terminálokhoz kapcsolódóan mintegy 430 önkiszolgáló terminálra, valamint a jegy- és bérletellenőri tevékenységhez 350 mobil terminálra van szüksége a BKK-nak.

Arról még áprilisban beszélt Tarlós István főpolgármester, hogy várhatóan az év második felétől lehet mobiltelefonon jegyet és bérletet venni Budapesten, az időalapú jegyeket pedig várhatóan 2020 végén, 2021 elején vezetik majd be. A papíralapú jegyek egy ideig még megmaradnak, és a jegyautomaták is alkalmasak lesznek elektronikus úton történő jegy- és bérletvásárlásra.

Megjelent a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró és a várhegyi alagút felújítására vonatkozó ajánlattételi felhívás is – közölte a BKK. A felújításra elkülönített fővárosi forrást a kormány 6 milliárd forinttal kiegészítette. Az átépítéssel kapcsolatos részletekből kiderül, hogy a Lánchíd változatlan járdaszélességgel, a jelenlegi látványát megőrizve újítható fel. Mostani közúti burkolatát teljesen elbontják és újjáépítik, megjavítják a megmaradó acélszerkezeteket, elvégzik a korrózióvédelmet és felújítják a műemléki gyalogoskorlátokat is. Többek között átépítik és kiszélesítik a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárókat, átépítik a hídfők lépcsőit, valamint megfiatalítják a hídfők helyiségeit. Lehetőség szerint a budai hídfőben egy nyilvános illemhelyet is létesítenek.

A harminc hónapig tartó munka során restaurálják a kőoroszlánokat, a kőcímereket, a kőfeliratokat. Az egyágú kandeláberek helyett háromágúakat szerelnek fel, és gazdaságos, környezetbarát LED-közvilágítást alakítanak ki. A Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljárót elbontják, majd újjáépítik, és a Széchenyi István téri és az Eötvös téri villamosmegállók is megújulnak és akadálymentesek lesznek. A várhegyi alagút leromlott mozaikburkolatát és téglaboltozatát részlegesen visszabontják, új vízelvezető réteget és teherbíró vasbeton falazatot, valamint új látszóbeton felületet alakítanak ki. Az alagútban új, ventilátoros légcserélő rendszert építenek ki, a közvilágítást itt is LED-esre cserélik. Ehhez a projekthez kapcsolódik a Clark Ádám tér felújítása, a kivitelezés a tervek szerint az ősszel kezdődik, és harminc hónapig tart. A felújítás alatt 18 hónapra lezárják a közúti forgalom elől a Lánchidat és az alagutat. A közösségi közlekedést is átszervezik, erről majd részletes tájékoztatást ad a BKK.

A felújítás

30

hónapig tart, a Lánchidat 18 hónapra lezárják

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.