BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kirobbanó formában volt novemberben a Wizz Air

Kitart a légi közlekedési cégek jó teljesítménye, így a Wizz Air korábban felfelé módosított profitvárakozása újabb megerősítést kapott.

Majdnem negyedével, hárommillióra tudta növelni a Wizz Air az utasainak számát novemberben a múlt év hasonló időszakához képest – közölte a magyar légitársaság tegnap. Eszerint 92,8 százalékot ért el a társaság repülőgépeinek kihasználtsága, ami tavaly novemberhez képest több mint másfél százalékpontos javulás. A cég múlt havi forgalmi adatai mérsékeltebbek a megelőző hónapok, vagyis a kora őszi időszak számainál, a november már nem számít kiemelt időszaknak a turisztikai célú repülésben. A vállalat londoni tőzsdén jegyzett papírjai a kedvező adat megjelenése után tegnap, napközben félszázalékos erősödéssel reagáltak, és a papír árfolyama 3995 pennyig jutott.

A magyar székhelyű diszkont-légitársaság riválisa, a Ryanair szintén közzétette legfontosabb novemberi forgalmi számait. Az ír légivállalat a múlt hónapban a Wizz Airnél magasabb, 96 százalékos kapacitáskihasználtságot tudott felmutatni, ám az utasszám szerényebb, 6 százalékos ütemben, 11 millióra nőtt a múlt év novemberéhez mérten. Az ír bázisú vállalat ezzel egy meghatározó szintet hagyott maga mögött, hiszen az idei első 11 hónapban már több mint 150 millió utast szállítottak, ami 9 százalékkal haladja meg a bázisidőszak eredményét. A Ryanair papírjai az ír és a londoni piacon nem reagáltak érdemben a hírre, lényegében stagnált a részvényeinek árfolyama.

Ez a két légi közlekedési szereplő a magyar utasforgalom szempontjából is meghatározó – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal hét elején ismertetett kiadványából. Eszerint a legnagyobb forgalmú légitársaság sorrendben a Wizz Air és a Ryanair, utánuk pedig a német Lufthansa volt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a harmadik negyedévben.

A Wizz Air menedzsmentje nemrégiben a kedvező piaci helyzet miatt megemelte a 2019-es pénzügyi évre várható profit-előrejelzésének alsó határát. A magyar hátterű légitársaság az alsó határt 335 millió euróra módosította a korábbi 320 millió euró­ról. Váradi József, a cég vezérigazgatója azzal számol, hogy a társaság nyeresége az előre jelzett sáv felső részében (350 millió euró körül) lesz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.