Majdnem negyedével, hárommillióra tudta növelni a Wizz Air az utasainak számát novemberben a múlt év hasonló időszakához képest – közölte a magyar légitársaság tegnap. Eszerint 92,8 százalékot ért el a társaság repülőgépeinek kihasználtsága, ami tavaly novemberhez képest több mint másfél százalékpontos javulás. A cég múlt havi forgalmi adatai mérsékeltebbek a megelőző hónapok, vagyis a kora őszi időszak számainál, a november már nem számít kiemelt időszaknak a turisztikai célú repülésben. A vállalat londoni tőzsdén jegyzett papírjai a kedvező adat megjelenése után tegnap, napközben félszázalékos erősödéssel reagáltak, és a papír árfolyama 3995 pennyig jutott.
A magyar székhelyű diszkont-légitársaság riválisa, a Ryanair szintén közzétette legfontosabb novemberi forgalmi számait. Az ír légivállalat a múlt hónapban a Wizz Airnél magasabb, 96 százalékos kapacitáskihasználtságot tudott felmutatni, ám az utasszám szerényebb, 6 százalékos ütemben, 11 millióra nőtt a múlt év novemberéhez mérten. Az ír bázisú vállalat ezzel egy meghatározó szintet hagyott maga mögött, hiszen az idei első 11 hónapban már több mint 150 millió utast szállítottak, ami 9 százalékkal haladja meg a bázisidőszak eredményét. A Ryanair papírjai az ír és a londoni piacon nem reagáltak érdemben a hírre, lényegében stagnált a részvényeinek árfolyama.
Ez a két légi közlekedési szereplő a magyar utasforgalom szempontjából is meghatározó – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal hét elején ismertetett kiadványából. Eszerint a legnagyobb forgalmú légitársaság sorrendben a Wizz Air és a Ryanair, utánuk pedig a német Lufthansa volt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a harmadik negyedévben.
A Wizz Air menedzsmentje nemrégiben a kedvező piaci helyzet miatt megemelte a 2019-es pénzügyi évre várható profit-előrejelzésének alsó határát. A magyar hátterű légitársaság az alsó határt 335 millió euróra módosította a korábbi 320 millió euróról. Váradi József, a cég vezérigazgatója azzal számol, hogy a társaság nyeresége az előre jelzett sáv felső részében (350 millió euró körül) lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.