BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyelőre csúszik a hirdetési statisztikák közzététele

Még nincs meg a pontos dátuma a reklámtorta minden évben esedékes bemutatásának, amellyel a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a korábbi években február és március között jelentkezett. A tavalyi adatok szerint a 2018-as reklámköltések 259,6 milliárd forintot tettek ki, 7,7 százalékkal többet, mint 2017-ben, ezen belül a digitális reklámpiacon 13,9 százalékos volt az emelkedés. Ez év márciusi kutatásában az IAB Hungary megpróbálta megbecsülni a 2019-es növekményt. A válaszadók között a legoptimistábbak a médiaügynökségek voltak, amelyek a teljes digitális piacon 14,17 százalékos bővülést feltételeztek, a teljes hazai médiában pedig 5,42 százalékost. A leginkább visszafogottak a média képviselői, amelyeknél e két mutató 10,73 és 2,27 százalék volt, az utóbbi érték a várható infláció alapján reálértékcsökkenést jelez – mutat rá a kutatás.

A koronavírus-járvány hatásai természetesen az idei reklámköltéseket is érintik, például a gazdaság lassulása és az eltörölt nagy nemzetközi sportesemények miatt. A Magyar Reklámszövetség köszönetét fejezi ki, hogy a gazdaságvédelmi intézkedések a rendezvényszervezés mellett kitérnek a médiavállalatokat megsegítésére is, de támogatást vár – a Világgazdaságnak is megküldött levele szerint – a reklám-, média- és PR-ügynökségek, a sales house-ok, a közterületi piaci szereplők, a direkmarketing-szolgáltatók és a marketingkutatással foglalkozó vállalkozások számára is. A felsorolt területeken dolgozók jövedelme az MRSZ becslése szerint több mint 100 ezer család megélhetését befolyásolja jelentősen.

Hangsúlyozták, hogy minden reklámra költött forint hat további forintot hoz a nemzetgazdaságnak. A védőintézkedések azért is fontosak, hogy a veszélyhelyzet elmúltával a gazdaság újraindításában kulcsszerepet játszó reklámipar minél több szereplője maradjon működőképes, őrizhesse meg a munkavállalóit.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete is a kormányhoz fordult: azt kérte, hogy a koronavírus-járvány miatt az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást (ekho) választó újságírókra, médiamunkásokra is terjesszék ki az adómentesítési szabályokat, mert a tartalom-előállításban elsősorban ebben az adózási formában dolgoznak a kiadók munkavállalói.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.