BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kétvágányos lehet az új vonal

VG | Teljesen felújítják a Budapest – Veresegyház – Vác (71-es számú) vasútvonalat, a munka előkészítését és tervezését előíró kormányhatározat a napokban jelent meg. A tervezés uniós források bevonásával történne. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) és a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közös beruházása kapcsán Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója a Facebookon emlékeztetett, hogy miközben a fóti és veresegyházi térség lakosainak száma ugrásszerűen megnőtt az elmúlt évtizedekben, a rendelkezésre álló közúthálózaton érkező autóforgalmat Budapest már nem tudja fogadni. Ezért a megoldás a vasúti közlekedés fejlesztése. Igaz, a leromlott állapotú veresegyházi vonalon a vonatok már csak óránként 40-60 kilométeres sebességgel közlekedhetnek, mivel pedig a vonal egyvágányú, a kevés kitérési lehetőség miatt óránként csak egy-két vonat indítható. Az állomások és megállóhelyek állapota is leromlott, de még így is naponta mintegy tízezer ingázó használja őket.

A fejlesztés révén a szerelvények sebessége óránként 80-100 kilométeresre nőhet. Vácról Veresegyházon át félóránként, Veresegyháztól pedig 15 percenként indulhatnak majd a vonatok Budapestre, míg Fóttól befelé akár óránként hat is, ha mód lesz rá. Ám ehhez a vonalat több szakaszon kétvágányosra kell bővíteni, ahogyan a Nyugati pályaudvar és az oda vezető vágányok kapacitását is.

A tervek szerint a vonalon két új megálló is lesz: az egyik a Veresegyházi Medveotthonnál, a másik Budapesten, a Marcheggi hídnál, ahol átszállásra nyílik mód a váci, a veresegyházi és az esztergomi vonal között. „Az összetett fejlesztéssel számításaink szerint megháromszorozhatjuk a vonalat használók számát” – közölte Vitézy Dávid.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.