Munkacsoportokat hoz létre a bővülő taglétszámú Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A kombiterminál és intermodális fuvarozási munkacsoport már működik, az e-kereskedelmi még formálódik.
Az MLSZKSZ egyébként éppen a vasutat és az intermodális fuvarozást várja a világjárvány miatt kialakult helyzet egyik nyertesének. Egyik érve szerint miközben az év első felében a hazai közúti árufuvarozás – ezen belül is elsősorban a nemzetközi szállítás – látványosan esett, addig árutonna-kilométerben számolva a vasút teljesítménye 7,5 százalékkal nőtt.
A bővülés főként a lakossági ellátás területéről, az élelmiszer- és a gabonaiparból érkező megrendeléseknek köszönhető, így a nemzetközi vasúti szállítás is csak 1,4 százalékkal esett, az autóipari leállások ellenére. Ugyanebben az időszakban a nemzetközi konténerforgalom (rakott) 156 ezer TEU (szabványkonténer) volt. Ebben a forgalomban nagy az import aránya a nyersanyag-behozatal miatt, de a késztermékek többnyire közúton hagyják el az országot. Így nagyon sok az üres konténer (mintegy 80 ezer TEU), ezek többségét átjuttatják más európai iparközpontokba, kisebb hányaduk pedig üresen megy vissza a Távol-Keletre. 2020 első felében a teljes magyar intermodális forgalom a pandémia ellenére szerényen, 2 százalékkal nőtt 2019 hasonló időszakához képest.
Az MLSZKSZ adatai szerint a kombiterminálok bonyolítják le a magyarországi intermodális forgalom meghatározó részét. Ide érkeznek és innen indulnak a nemzetközi irányvonatok. A teljes hazai intermodális forgalom 93 százaléka három közép-magyarországi kombiterminálon (BILK Kombiterminál, Mahart Container Center, Metrans) keresztül érkezett az országba 2019-ben.
Üresen áll
80
ezer konténer
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.