A Starbucks 6,75 milliárd dollár árbevétellel zárta az októbertől december végéig tartó első pénzügyi negyedévét, ez 180 millió dollárral kevesebb az elemzői konszenzusnál, és 5 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A piaci várakozást az egy részvényre vetített eredmény (EPS) terén viszont felülmúlta az amerikai kávézólánc, hiszen 61 centről számoltak be az Wall Streeten kalkulált 55 centtel szemben. A vállalat nettó árbevétele az amerikai piacon csaknem 6 százalékkal, 4,7 milliárd dollárra esett. A nemzetközi üzletág nettó bevétele viszont a csúsztatott 2021-es üzleti év első három hónapjában 5 százalékkal, 1,7 milliárd dollárra bővült. Ez utóbbi főleg a Kínában megfigyelhető keresletélénküléssel magyarázható. A társaság emellett közölte, hogy az évzáró negyedévben csoportszinten az egy évvel ezelőttihez képest 19 százalékkal kevesebb vásárlásból jött össze a bevétel, ugyanakkor a rendelések értéke átlagosan 17 százalékkal nőtt. A Starbucks 278 új egységet nyitott, ezekkel együtt már kis híján 33 ezer kávézót üzemeltetett szerte a világban. Kevin Johnson elnök-vezérigazgató a gyorsjelentést követően jelezte, hogy optimistán ítélik meg idei üzleti évre szóló kilátásaikat. Ezért meg is emelték a 2021-es eredményvárakozást, vagyis a folyó üzleti évben 2,42–2,62 dolláros EPS-szel számolnak.
A vállalat a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásait elsősorban abban látja, hogy egységeik nyitvatartási idejét korlátozniuk kellett, és néhányat ideiglenesen be is kellett zárni. Ezek a lépések érzékenyen érintették a forgalmat. Egyelőre a piac nem osztja a cégvezetés optimizmusát, az árfolyam 1 százalékot esett a gyorsjelentésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.