A Budapest–Balaton biciklis összeköttetés kiépítése mintegy 17, a Balatoni Bringakör korszerűsítése közel 31 kilométeren folytatódik 2021-ben. A legjelentősebb hazai kerékpáros-fejlesztések közé tartozó beruházások Balatonakarattyánál kapcsolódnak össze. A Veszprém megyei település térségében az idén mindkét projektben elkészül egy-egy új szakasz – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Mint írja, a főváros és a magyar tenger közötti kerékpárút építése ebben az esztendőben 2,9 milliárd forintból folytatódik. A tervek szerint 2021 második felében átadják a teljes Budapest–Etyek szakaszt, a székesfehérvári bevezetőt és a 710-es főúttól Balatonakarattyáig tartó szakaszt.
A nyárig dolgoznak majd a Balatoni Bringakör egyes déli parti részein. Összesen 1,3 milliárd forintból számos építésiengedély-köteles szakasz újul meg Balatonakarattya, Balatonvilágos, Siófok, Zamárdi, Szántód, Balatonszárszó, Balatonőszöd, Balatonlelle településeket érintve. A kivitelezések befejeztével a Balatoni Bringakör korszerűsítése Balatonakarattyától Balatonlelléig elkészül.
Várhatóan 2021 tavaszán folytatódnak a meglévő lakóutcák lokális
vagy teljes felületű burkolatjavításait, táblázását és burkolatjelfestését magukba foglaló nem engedélyköteles fejlesztések a Balaton északi partján, Balatonkenesétől Gyenesdiásig. Megkezdődnek a bringakör első északi engedélyköteles szakaszainak munkálatai is Tihany–Örvényes és Balatonkenese–Balatonfűzfő között. Ősztől pedig a tókerülő kerékpárút még egyetlen hiányzó szakaszának kivitelezése is megindulhat Balatonrendesen.
Az EuroVelo 6 nemzetközi hálózat részeként 2021-es átadással színvonalas kerékpáros kapcsolat létesül Budapest és Dunakeszi között. Győrből Pannonhalmáig biciklin juthatunk el, miután az idegenforgalmi főszezonra 1,8 milliárd forintból kiépül a közel 18 kilométeres kerékpárút. Jó minőségű, vadonatúj szakaszokon kerekezhetünk Vámospércs és Nyírábrány, a román határ között és a tokaji Erzsébet királyné Tisza-hídon át is.
Az elmúlt tíz évben mintegy 1600 kilométer új kerékpárút épült
Magyarországon, az idén pedig – a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban – további 95 kilométeren indul a munka. Az év elején a sikeres uniós forráslehívás érdekében több mint 1000 kilométernyi fejlesztés előkészítése kezdődhet meg. A kerékpározható hálózat teljes hossza 2030-ra megközelíti a 15 ezer kilométert.
Ebben az évben
95
kilométeren indul a munka
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.