Minden, a Világgazdaság által megkérdezett sporteszköz-forgalmazó arról számolt be, hogy a tavaly márciusban kitört koronavírus-járvány következtében nagymértékben emelkedett az otthoni körülmények között is használható sporteszközök forgalma. „Számottevően, 30-40 százalékkal nőtt az otthoni fitneszeszközök iránt a kereslet 2020-ban” – mondta Kürthy István, a Pán-Trade Kft. ügyvezető igazgatója. A vásárlók jellemzően 10–30 ezer forintot költöttek sporteszközökre. Leggyakrabban kézi súlyzót, súlyzókészletet, kézi tárcsákat vásároltak, de keresettek voltak a kardiogépek, a szobakerékpárok és az elliptikus trénerek is.
A keresletnövekedés mögött elsősorban az áll, hogy a pandémia miatt 2020-ban a fitnesztermek az év jelentős részében zárva voltak – mondta az ügyvezető. A Pán-Trade Kft. az Opten adatai szerint 2019-ben egymilliárd forint feletti nettó árbevételt ért el, ami egy év alatt 51 százalékos növekedés volt, a 2020-es adatok még nem nyilvánosak. A Pán-Trade Kft. edzőtermeknek is ad el kondigépeket, de azok Kürthy István szerint most jellemzően nem fejlesztik eszközparkjukat, hiszen igen nagy az árbevétel-kiesésük.
A Decathlonokban szintén megugrott a sporteszközök iránti érdeklődés: a társaság üzleteiben 2020-ban csak futópadból közel ezer darabbal többet adtak el, mint egy évvel korábban, és elkelt több mint 5500 állóképességet növelő termék is – válaszolt lapunk megkeresésére Herczeg Lilla, a sportáruházlánc kommunikációs igazgatója. Kelendők voltak a kosárlabdapalánkok, a pingpongasztalok és a kerékpárok is. „A világjárvány első hullámában a fitnesztermek bezárása miatt és a korlátozások bevezetésével szinte pár nap alatt minden otthon használható fitnesztermék elfogyott a sportáruházból, ez még minket is meglepett” – mondta Herczeg Lilla. A készletek utánpótlása számos nehézséget okozott. Tavaly a legkedveltebb futópad 220 ezer forintba került, míg 2019-ben egy 139 ezer forintos futópad volt a slágertermék a kardioeszközök között. A súlyzókészletek közül a 20 kilogrammos szettből kelt el a legtöbb, ezek ára nem éri el a húszezer forintot, a szobakerékpárok közül pedig az egyik, mintegy 35 ezer forintos alapdarabra nőtt meg legjobban a vásárolói igény. A Decathlon áruházakat működtető Tízpróba Magyarország Kft. árbevétele 2019-ben 64 milliárd forint volt, a 2020-as év beszámolói körülbelül két hét múlva lesznek elérhetők – mondta Herczeg Lilla.
A Vatera online piacterén tavaly március és december vége között az öt legnépszerűbb sporthoz kapcsolódó eszköz a légpuska, a focimez, a gyerekkerékpár, a súlyzó és az airsoft sportfegyver volt – közölte kérdésünkre a Vatera. Gyermekkerékpárra a vevők átlagosan 18 ezer forintot szántak, focimezre ötezer forintot, airsoft fegyverekre pedig 34 ezer forintot.
A bezártság miatt az eMagon is jóval többen érdeklődtek a sportszerek iránt. 2019-hez képest tavaly 54 százalékkal több terméket értékesítettek a sporteszközök kategóriájában – válaszolt a webáruház a Világgazdaság kérdésére. 2020-ban a top öt termék között a szobakerékpár, a futópad, a haspad, a súlyzó és a vibrációs tréner szerepelt. Aki nem akart sportolás nélkül maradni a koronavírus-járvány alatt, az szobakerékpárra valamivel több, mint 28 ezer forintot szánt, haspadra mintegy 14 ezer forintot költött, a futópadért pedig átlagosan 113 ezer forintot fizetett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.