BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy fülkében az Ekol sofőrjei

Tovább építi kamionflottáját a szállítmányozással és fuvarozással is foglalkozó Ekol Kft., amely konténerrel és stabil vasúti fuvarkapacitással igyekszik ügyfeleket szerezni a globális konténerhiány időszakában.

Harminc új megakamionnal bővül az Ekol Logistics Kft. flottája, a járműveket a Ford szállítja le a következő hónapokban. Az F-MAX modell az Ekol közleménye szerint hamarosan prémiumkategóriás gépjármű lesz. A kft. törökországi anyavállalata már rendelkezik ilyen vontatókkal, ezek vezetőfülkéje extra méretű.

Aligha szól a most bejelentett költekezés ellen az a tény, hogy az Ekolt is érintette a koronavírus-járvány következtében kialakult gazdasági helyzet, ugyanis a kft. – mint ügyvezető igazgatója a Közútvilág konferenciáján kifejtette – a vírus hatására inkább megerősödött. Kovács Ákos elmondta, hogy noha nem lehetnek biztosak benne, hogy meddig tart, esetleg folyamatos trenddé válik-e a fogyasztás múlt év végi fellendülése, a kapacitás­hiány és a beruházások visszafogása, mégis fontos, hogy felkészültek maradjanak, bármelyik forgatókönyvre. Bár az idézett mondat tavaly ősszel hangzott el, az Ekol azóta is az üzleti lehetőségek megragadásáról ad hírt. A napokban például a világjárvány nyomán kialakult súlyos konténerhiány kapcsán jelezte, hogy szakértői megállapították: a tengeri áruszállítás költségei utolérték a vasúti fuvarozásét, esetenként meg is haladták azt. Ilyen helyzetben a szemfülesebbek komoly előnyre tehetnek szert, ha korábbi áron és gyorsan jutnak fuvareszközhöz, márpedig az Ekol Kft. fix konténerekkel tudja kiszolgálni ügyfeleit, sőt garantált vasúti kapacitást is biztosít.

A társaság 2013-ban jött létre az isztambuli Ekol Lojistik Anonim Sirketi leányvállalataként. Jelenleg – pontosabban honlapja frissítésének időpontjában – több mint száz kamionnal, több mint tíz daruval, kétszáznál is több vontatóval és 15 ezer négyzetméter raktárterülettel rendelkezik. Budapesten, Vecsésen, Nagykanizsán és Algyőn működtet telephelyet. A cég 2019-et 9,7 milliárd forintra csökkent árbevétellel, de 63 millió forintra ötszöröződő adózott eredménnyel zárta. Működésének egyik kiemelkedő eseménye 2017-re esik, amikor befutott Magyarországra az első Kínából indított konténerszállító vonat a Csepeli szabadkikötőbe. A 650 méter hosszú, 41 vagonból álló vonat több mint egymillió dollár értékű árut hozott, a fuvar fő szállítmányozója az Ekol Logistics Kft. volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.