Márciusban 62 százalékos éves alapú növekedéssel már mintegy 140 milliárd forintot tett ki az online forgalom – mutatott rá Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára. Egy év alatt háromszor múlta felül minden korábbi teljesítményét az internetes és csomagküldő értékesítés Magyarországon. A tavaly áprilisi 114 milliárd forintos csúcsot a novemberi 137 milliárd forint múlta felül.
Ugyanakkor a kiskereskedelmi költés márciusban 1,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2 százakkal csökkent a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint, a lejtmenet immár nyolcadik hónapja tart. Az élelmiszerüzletekben 2 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 5,9 százalékkal mérséklődött a vásárlási kedv, viszont az üzemanyag-kiskereskedelemben 2,1 százalékkal nőtt az értékesítés. Az első negyedévben 3,2 százalékkal kevesebbet költött a lakosság.
A gyenge fogyasztási adatok miatt a GDP az első negyedévben 1 százalék körüli mértékben zsugorodhat 2020 utolsó negyedévéhez képest, vagyis a kilábalás végül mégis W alakú lett – mondta Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője. Érdemi pozitív meglepetést okozott a kiskereskedelem 1,5 százalékos márciusi visszaesése, a februári 5,6 százalékos csökkenés után – jelezte Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője. Az áprilisi növekedés viszont kiemelkedő lehet, de az élelmiszerboltok bevételeinek felfutását még a vendéglátóhelyek fokozatos nyitása hátráltathatja.
Az online
csatorna
62
százalékkal erősödött
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.