BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúcsokat döntenek a webáruházak

Márciusban 62 százalékos éves alapú növekedéssel már mintegy 140 milliárd forintot tett ki az online forgalom – mutatott rá Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára. Egy év alatt háromszor múlta felül minden korábbi teljesítményét az internetes és csomagküldő értékesítés Magyarországon. A tavaly áprilisi 114 milliárd forintos csúcsot a novemberi 137 milliárd forint múlta felül.

Ugyanakkor a kiskereskedelmi költés márciusban 1,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2 százakkal csökkent a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint, a lejtmenet immár nyolcadik hónapja tart. Az élelmiszerüzletekben 2 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 5,9 százalékkal mérséklődött a vásárlási kedv, viszont az üzemanyag-kiskereskedelemben 2,1 százalékkal nőtt az értékesítés. Az első negyedévben 3,2 százalékkal kevesebbet költött a lakosság.

A gyenge fogyasztási adatok miatt a GDP az első negyedévben 1 százalék körüli mértékben zsugorodhat 2020 utolsó negyedévéhez képest, vagyis a kilábalás végül mégis W alakú lett – mondta Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője. Érdemi pozitív meglepetést okozott a kiskereskedelem 1,5 százalékos márciusi visszaesése, a februári 5,6 százalékos csökkenés után – jelezte Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője. Az áprilisi növekedés viszont kiemelkedő lehet, de az élelmiszerboltok bevételeinek felfutását még a vendéglátóhelyek fokozatos nyitása hátráltathatja.

Az online

csatorna

62

százalékkal erősödött

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.