A leválasztás azonnal elkezdődik, és vélhetően 2025 végére fejeződik be – felelte az Unilever Magyarország Kft. a Világgazdaság érdeklődésére, megismételve az anyacég által elmondottakat. A multinacionális vállalat kedden jelentette be, hogy önálló egységgé alakítja a fagylaltkészítő üzletágat, és 7500 munkahelyet megszüntet. Magyarországra szűkített adat vagy publikus terv azonban nincs.

Aliso,Viejo,,Ca,/,Usa,-,07/11/2019:,Ben,&,Jerry's
Időben tájékoztat majd az Unilever a fagylaltkészítő szegmens leválasztásáról
Fotó: Arne Beruldsen

Mindenesetre a teljes, globális állománya csaknem 6 százalékától válik meg a társaság, és a leválasztással egy időben költségmegtakarítási programot is indít: a befektetők örömmel fogadták a tervet, hiszen az Unilever részvényei több mint 5 százalékot emelkedtek a mai kereskedés elején.

Időben jön a tájékoztatás

A vezetőség reménye szerint a fagylaltkészítés leválasztása felgyorsítja a költségmegtakarítási program végrehajtását.

E programnak a jelmondata gyakorlatilag a „kevesebb néha több”, hiszen az az elképzelés, hogy a cég megszünteti a duplikációkat és a párhuzamosságokat, ezáltal hatékonyabban és erőteljesebben növekszik majd. A hivatalos álláspont szerint 

a leválasztás világelső vállalkozást hoz majd létre olyan márkákból, amelyek 2023-ban 7,9 milliárd eurós (3119 milliárd forintos) bevételt generáltak.

Olyan nevek tartoznak e körbe, mint a Magnum és a Ben&Jerry’s, amelyek egyaránt top ötösök az eladás tekintetében világszerte.

Business,Man,Working,On,Project,For,Analyzing,Company,Financial,Report
Sok pénzt takaríthat meg a cég a párhuzamosságok megszüntetésével
Fotó: David Gyung / Shutterstock

A VG érdeklődésére az Unilever Magyarország Kft. a nemzetközi sajtónak írt közleményre hivatkozva jelezte: a további lépésekről és részletekről a megfelelő időben tájékoztatnak majd.

Volt már ilyen

A tervek szerint karcsúbbá és átláthatóbbá váló szerkezet révén a következő három évben 800 millió eurót (316 milliárd forintot) spórolhat meg az Unilever, ami több, mint amennyibe az eddigi párhuzamosság került. 

A költségmegtakarítási programból származó további megtakarításokat befektetésre, illetve kutatás-fejlesztésre fordítják majd.

Az elmúlt években az Unilever hasonlóan választotta le a tea- (Lipton), illetve a margarinmárkáit (Rama, Delma).