Minőség felé terelnék a fiatalok borfogyasztási szokásait
Elindult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „JÓ BOR” edukációs kampánya, amely a fiatal felnőttek borfogyasztási szokásait kívánja minőségi mederbe terelni – olvasható a Hegyközösségek Nemzeti Tanácsának közleményében
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által indított „JÓ BOR” kampány célja, hogy ösztönözze a fiatal felnőtteket (20-35) a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására.
Az edukáció szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, mely szerint a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos és a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben.
Az edukációs kampányt megelőző felmérés részletesen vizsgálta a magyar fiatalok borral kapcsolatos gondolkodásmódját, magatartását.
A kutatás eredményei világosan rámutatnak arra, hogy
új eszközökkel és új csatornákon kell megszólítani a fiatalokat és segíteni a tájékozódásukat a magyar borok világában.
A kampány fő platformján (www.magyarborod.hu), olyan menüpontokkal és aktivitásokkal találkozhatnak az érdeklődők, mint a „BORRANDI” kvíz, mellyel személyiségünknek és ízlésvilágunknak megfelelő bort választhatunk, vagy a „BORBESZERZŐ CHALLENGE” – amelyből kiderül, hogy hol és milyen szempontok szerint érdemes bort vásárolni.

Az „5 PERCES BORSZNOB-KÉPZŐ”-ből megtanulhatunk okosan kóstolni, a BORSZÓTÁR-ból kideríthetjük többek között a reduktív és oxidatív szavak jelentését, de a 10+1 legmenőbb boros trend és a 10+1 legcikibb boros dolog is segít eligazodni a minőségi magyar borfogyasztás útvesztőiben.
Légli Ottó, a HNT elnöke a következőképpen nyilatkozott a kampány céljáról és jelentőségéről:
Kiemelt célunk bemutatni a fiatalok számára a felelősségteljes, mértéktartó és tudatos borfogyasztást.
Az edukációval összeköthető, saját forrásból megvalósított promóció a magyar borért szól, valamint a fiatal generációnak a magyar borral és annak hagyományaival való megismertetéséről.”
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az Unger and Partners márkaépítő csapatát bízta meg a kampány megtervezésével és irányításával, együttműködésben az Akció BTL Reklámügynökséggel.
Az edukációs kampány szakértője, Herczeg Ágnes a nemzetközi „The Future 50” díj nyertese, a világ 50 legjobb borszakértőjének egyike.
A kampány népszerűsítését kültéri plakátok, rádiós és digitális hirdetések, valamint social media és influencer platformok segítik.


