Nem túlzás azt állítani, hogy az 55 évvel ezelőtt bemutatott 02-es tette azzá a BMW márkát, amit ma ismerünk. A Neue Klasse műszaki alapjára felépített kétajtós limuzin a korabeli kategóriatársakhoz képest kimagasló vezetési élményével hozott új színt a piacra, és elindította a bajor márkát a prémiumszegmens felé vezető úton.

Fotó: daniel kraus

Manapság épp a ló túloldalára lendül át a kínálat, hiszen a vásárlói preferenciák miatt egyre dominánsabb a szabadidő-autós vonal. Ezzel szemben az elektrifikációtól annyira nem kell félniük a rajongóknak, hiszen a nagy nyomatékú villanymotorok az ő kedvükben is járnak. Azonban a körülmények ismeretében érthető, hogy a cégvezetés most egy kicsit az igazi rajongóknak akar kedveskedni az új 2-es Coupé-val, ami egyben vezeklés is azért, hogy a 2-es Gran Coupé nem nagy, nem kupé, ráadásul keresztben van beépítve a motorja – igaz, M235i xDrive formában azért annak sem lebecsülendő a tudása. De azért itt van – talán utoljára? – hosszában beépített soros hathengeres motorral az alternatíva. 

Fotó: daniel kraus

Klasszikus kupés arányokat látunk, nagyon hosszú a motortér, az utasteret borító kupola rövid. A leleplezéskor az volt a legnagyobb meglepetés, amit nem látunk, tehát nincsenek túlméretezett vesék a kocsi orrán, persze a LED-es technológia előnyeit azért bőven kihasználták a formatervezők, különösen a hátsó lámpáknál. Álló helyzetben is erőt sugároznak a részletek, mint a combos hátsó kerékjáratok, a funkció nélküli, de hatásos motorháztető-domborítás, a meredeken emelkedő karaktervonalak, amelyek az első-alsó légbeömlőtől indulnak, ezekre csak ráerősítenek az M Sport megjelenésnél ide helyezett háromszög alakú díszek. 

Az elődhöz képest 12 százalékkal növelték a karosszéria csavarodási merevségét, a tömegeloszlás 50-50 százalék a tengelyek között. A felépítmény hossza 4537, szélessége 1838, a tengelytávolság 2741 milliméter – ez 105, 64, illetve 51 milliméteres bővülés –, a magasság 28 milliméterrel, 1390-re csökkent, azaz nemcsak sugallják a részletek, de tényleg sportosabbak az arányok. Az alap ugyanaz az építőkészlet, amelyet a 3-as és 4-es sorozatnál is használnak, így nem meglepő, hogy a felfüggesztés is lényegében ezektől származik, és így az elődhöz képest jóval szélesebb lett a nyomtáv. 

Fotó: daniel kraus

Kategóriájában egyedüliként kínál soros hathengeres motort a BMW 2-es Coupé, a forgalmazás indulásakor csak M240i xDrive-ként, azaz összkerékhajtással lesz elérhető a 374 lóerő per 500 newtonméter teljesítményű soros hathengeres turbómotor, amivel 4,3 másodperc alatt megvan a 0-ról 100 kilométeres sprint. Később lesz pusztán hátsókerék-hajtású modell is a vezetési élményt kedvelőknek. Sajnos kézi kapcsolású váltó nem szerepel a tervek között, csak a nyolcfokozatú automata. A józanabb modellek, a benzines 220i (184 lóerő per 300 newtonméter) és a 220d (190 lóerő per 400 newtonméter, 48 voltos lágyhibrid rendszer) hátsókerék-hajtásúak, 2022 nyarától lesz választható a 230i (245 lóerő). Ezenfelül még vászontetős kabrió karosszériára és 500 lóerőhöz közelítő teljesítményű M2-esre is számíthatnak a BMW-rajongók.