Még a fejlesztési fázisnál tart a Bavarian Econs műhely akkumulátoros-elektromos átalakítása, a klasszikus BMW-kre szakosodott új cég ugyanis a márkától elvárható vezetési élményt kívánja nyújtani az ügyfeleknek, ehhez pedig még szükség van némi finomhangolásra. Az első prototípus a korabeli tuningalkatrészeket is megkapja, a kiszélesített karosszériát és a széles felniket. Sokat dolgoztak azon, hogy az eredetinek megfelelő analóg műszerek a modern technika digitális jeleit mutathassák.

Fotó: Guillaume Payen / Anadolu Agency / AFP

Annyiból rendhagyó az átalakítás, hogy nem a váltóra építik rá a hajtómotort, hanem a hátsó tengelyre teszik. A teljesítmény 163 lóerő és 170 newtonméter, ami 6,2 másodperces 0–100 kilométer per órás gyorsulásra elég. Akkumulátorkapacitást nem közöltek, csak annyit, hogy 180 kilométer az elérhető hatótávolság, és a 400 voltos nagyfeszültségű rendszert akár 50 kilowatt villámtöltéssel is lehet táplálni.

A Bavarian Econs BMW 02 átalakításának árát egyedileg állapítják meg, hiszen jó eséllyel a kiindulási alapon, a fél évszázados autón is dolgozni kell ahhoz, hogy beépíthessék az akkumulátoros-elektromos hajtást.