BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassan már csak Ladát és kínai autókat lehet kapni Oroszországban – térdre rogyott az autópiac

Kétharmadával esett Oroszországban az új személy- és haszongépjárművek értékesítése. Az egy évvel korábbi szinthez képest 61,6 százalékkal estek az eladások novemberben, a legtöbb autót a Lada értékesítette.

Oroszországban 61,6 százalékkal, 46 ezer 403-ra zuhant az új autók és haszongépjárművek eladása novemberben az egy évvel korábbihoz képest. Októberben ennél is nagyobb, 62,8 százalék volt a visszaesés – közölte az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő szervezet, az AEB járműgyártó-bizottsága.

MOSCOW, RUSSIA - SEPTEMBER 05: A model poses next to Lada Xray Concept 2 exhibited during the Moscow International Motor Show 'Autosalon 2014' the leading automotive event of the year in Moscow, September 5, 2014. Moscow International Automobile Salon becomes the main platform of the country from which to demonstrate the latest novelties of national and global automotive industries. Sefa Karacan / Anadolu Agency (Photo by SEFA KARACAN / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Fotó: Sefa Karacan / AFP

Az idén az első tizenegy hónapban 

összesen 548 ezer 877 új járművet értékesítettek Oroszországban, 60,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.

Oroszországban tavaly 4,3 százalékkal nőtt, és meghaladta az 1 millió 660 ezret az eladott új járművek száma.

Tovább zsugorodik az orosz autópiac

A szankciókkal sújtott Oroszországban az autóipar összeomlását a gépjárműeladások csökkenése követte.

Az idén novemberben a tíz legkeresettebb márka közül az első helyen a Lada végzett 21 726 eladott járművel, ami éves szinten 18 százalék csökkenés. A második helyen a kínai Haval állt 4552 jármű értékesítésével, ez 7 százalék esés tavaly novemberrel összevetve. A harmadik a GAZ volt 4224 eladott új járművel, ami 22 százalékos esés. A tízes listába került továbbá a kínai Geely (3506, +24 százalék), az UAZ (3494, +14 százalék), a Kia (3113, –79 százalék), a Hyundai (1833, –87 százalék), a Renault (646, –95 százalék), a Skoda (524, –90 százalék) és a kínai Changan (515, –9 százalék).

Az orosz autópiac problémáit az okozza, hogy 

nincs elegendő kínálat a vevők számára. 

A nyugati szankciók miatt elapadtak az import források, az országon belül. Oroszország Kínától kap még külföldi gépjárműveket, a Geely eladások 24 százalékkal bővültek is, de még így is csak 3500 fogyott a kínai autóból. A leginkább fogyó Lada esetében az értékesítés 18 százalékkal csökkent. 

A kínálati problémák kezelése érdekében Oroszország november végén beindította a moszkvai volt Renault-gyárat. Az üzemet májusban adta el egy euróért a francia gyártó, mivel a háborúra hivatkozva kivonult az országból. Az orosz autó- és motorfejlesztési intézet bejelentette, hogy az üzemben a Moszkvics gyártását fogják újraindítani. A márka gyártása 2010-ben állt le.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.