BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapesten debütált az elektromos hajtású oldtimer versenyautó

Az 1950-es éveket idéző, oldtimer formavilágú, ugyanakkor a legmodernebb hajtáslánccal felvértezett eTipo elektromos tesztversenyautó második, továbbfejlesztett generációja valós megmérettetéseken, hegyi pályás nemzetközi viadalokon is részt vesz. A Formula–1-es kocsi külön érdekessége, hogy dobozos termékként meg is vásárolható a világpiacon.

Futurisztikus járműveket és elektromos versenyautót is bemutattak a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon, amely a Kognitív Mobilitás elnevezésű konferenciának adott otthont nemrégiben. Az érdeklődők többek között megismerhették a magyarországi Bosch csoport, valamint a Bosch-BME Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központ és a MouldTech Systems Kft. együttműködésében zajló eTipo kutatás-fejlesztési projektet is. Itt debütált a nagyközönség előtt az az 1950-es éveket idéző, oldtimer formavilágú, ugyanakkor a legmodernebb hajtáslánccal felvértezett eTipo elektromos tesztversenyautó második, továbbfejlesztett generációja, amely valós megmérettetéseken, hegyi pályás nemzetközi viadalokon is részt vesz. A Formula–1-es kocsi külön érdekessége, hogy dobozos termékként meg is vásárolható a világpiacon. 

Bosch oldtimer
Fotó: Bosch

A tesztjármű elektromos hajtásláncának összetevői modulárisan cserélhetők, és működés közben tesztelhetők. A különböző elektromos komponensek így pontosabban mérhetővé, miközben a hajtáslánc működése, melegedése, hatótávja optimalizálhatóvá válik. A szélsőséges versenykörülmények között zajló tesztelés azt is szolgálja, hogy a sorozatgyártásba kerülő innovatív megoldások később garantáltan helytálljanak az utakon. 

Az eseményen bemutatták a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Mobility Labjének gépjárműdizájn-projektjét is. A konferencia részvevői bepillantást nyerhettek a közlekedés jövőjének víziójába: a 3D-s modellek és a VR-szemüveggel „körbejárható” tervek megmutatták, milyen futurisztikus formavilágot álmodtak meg a MOME hallgatói a 2040-ben közlekedő járműveknek. 

A mintegy 40 előadás olyan területeket érintett, mint például 

  • a forgalmi dugók a jövő autópályáin, 
  • a vizuális szmog hatása a járművezetőkre, 
  • a városi parkolóhely-foglalási szolgáltatás fejlesztése a vezetési magatartás alapján vagy 
  • az évszakok hatása a kerékpáros balesetekre. 
Bosch oldtimer
Fotó: Bosch

Kemler András, a Robert Bosch Kft. műszaki területekért és a telephely működéséért felelős ügyvezető igazgatója elmondta, cégük kognitív mobilitáshoz kapcsolódó megoldásait már ma is több mint ötven autómárka használja világszerte.Fontosnak tartják, hogy az akadémiai szektorral összefogva részt vegyenek a mobilitás jövőjének formálásában.

Így lesz a vízből üzemanyag

A Bosch Ceské Budejovice-i telephelyén jártunk. A vállalat csehországi innovációs központjában a hidrogén üzemanyagként való felhasználását kutatják és fejlesztik.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.