Az autóipar óriási válsága a japán Nissant is elérte, különös tekintettel arra, hogy már a Renault is szabadul a birtokában lévő részvénycsomagtól a két vállalat közötti balul elsült együttműködés után.
A japán autógyártó globális termelőkapacitásának 20 százalékos csökkentését jelentette be, ami mintegy kilencezer munkás elbocsátásával jár és alaposan csökkentette profitkilátásait is. A vezess.hu beszámolója szerint a Nissan már most is vészüzemmódban működik, hiszen egy magát meg nem nevező felsővezető úgy véli,
már csak 12-14 hónapnyi tartaléka van.
A cég pedig kétségbeesetten keres új befektetőket, akik leválthatnák a Renault szerepét. A Nissan számára talán egy bank vagy egy biztosítótársaság jelenthetné most azt a stabilitást, amire szüksége van, ám kérdés, hogy sikerül-e valakit találni, miközben a vállalat részvényei szabadesésben vannak, közel 40 százalékot vesztettek értékükből, csak pénteken 4 százalékot zuhant az árfolyam.
A Nissan emellett a Hondával is együttműködésre készül az elektromos autók területén, és szeretné hazai riválisát befektetőként is megnyerni magának. A vállalat problémáit az is tetézi, hogy két legfontosabb piacán homlokegyenest eltérő elvárásokat kellene kielégítenie. Míg Kínában lassan kihalnak a belső égésű motorral hajtott autók, és főként a nagyon olcsó és nagyon drága kocsik keresettek, addig az Egyesült Államokban megtorpant a villanyautók terjedése és az egyszerű kivitelű, nagy teljesítményű, közepes árfekvésű motorok keresettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.