Végveszélyben a világ egyik legnagyobb autógyártója: már ők is becsődölhetnek
Az autóipar óriási válsága a japán Nissant is elérte, különös tekintettel arra, hogy már a Renault is szabadul a birtokában lévő részvénycsomagtól a két vállalat közötti balul elsült együttműködés után.

Óriási elbocsátásokkal menekül előre a Nissan
A japán autógyártó globális termelőkapacitásának 20 százalékos csökkentését jelentette be, ami mintegy kilencezer munkás elbocsátásával jár és alaposan csökkentette profitkilátásait is. A vezess.hu beszámolója szerint a Nissan már most is vészüzemmódban működik, hiszen egy magát meg nem nevező felsővezető úgy véli,
már csak 12-14 hónapnyi tartaléka van.
A cég pedig kétségbeesetten keres új befektetőket, akik leválthatnák a Renault szerepét. A Nissan számára talán egy bank vagy egy biztosítótársaság jelenthetné most azt a stabilitást, amire szüksége van, ám kérdés, hogy sikerül-e valakit találni, miközben a vállalat részvényei szabadesésben vannak, közel 40 százalékot vesztettek értékükből, csak pénteken 4 százalékot zuhant az árfolyam.
A Nissan emellett a Hondával is együttműködésre készül az elektromos autók területén, és szeretné hazai riválisát befektetőként is megnyerni magának. A vállalat problémáit az is tetézi, hogy két legfontosabb piacán homlokegyenest eltérő elvárásokat kellene kielégítenie. Míg Kínában lassan kihalnak a belső égésű motorral hajtott autók, és főként a nagyon olcsó és nagyon drága kocsik keresettek, addig az Egyesült Államokban megtorpant a villanyautók terjedése és az egyszerű kivitelű, nagy teljesítményű, közepes árfekvésű motorok keresettek.


