BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A szemünk láttára omlik össze a Tesla: ítéletet mondott Elon Muskról az Európai Unió

A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) értékesítése 23,9 százalékkal, 412 ezer 997-re emelkedett az Európai Unióban az első negyedév során. Ellenben a Tesla eladásai 45 százalékkal csökkentek az év első három hónapjában.

A Tesla-autók eladása az egy évvel korábbihoz képest 45 százalékkal, 36 ezer 167-re csökkent az Európai Unióban az idei első negyedévben – derül ki az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatokból. Az idei első két hónapban a visszaesés még 49 százalékos volt.

A szemünk láttára omlik össze a Tesla: ítéletet mondott Elon Muskról az Európai Unió
Beszakadt a Tesla értékesítése az Európai Unióban / Fotó: AFP

Az ACEA kimutatása szerint a negyedéves járműeladás a Volkswagen-csoportnál 4,8 százalékkal, 724 ezer 045-re, a BMW-nél pedig 0,4 százalékkal, 179 ezer 751-re nőtt, míg a Mercedes-Benzé 6,2 százalékkal, 132 ezer 345-re csökkent az EU-ban. Az idei első negyedévben 1,9 százalékkal, 2 millió 715 ezerre csökkent az új autók regisztrációja az Európai Unióban.

A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) értékesítése 23,9 százalékkal, 412 ezer 997-re emelkedett, amivel a részesedése 15,2 százalék volt az EU teljes autópiacán az idei első negyedévben. Érdemes megemlíteni, hogy az Európai Unióban éves összevetésben 1,9 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei első három hónapban.

Magyarországon 32 ezer 899 új autót adtak el az idei első három hónapban, 3,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Hazánkban különösen jól fogytak a dízelautók az elmúlt három hónapban.

Egyre biztosabb: újabb világhírű, hatalmas kínai autógyár épülhet Magyarországon, egész Európa irigyli – itt a gyümölcse az Orbán-kormány döntésének

Mintegy 100 ezer autós gyártókapacitást tervez 18 hónapon belül Európába hozni a SAIC. Egyrészt pozíciójának erősítése, másrészt a vámok elkerülése céljából. A gyár minden valószínűség szerint Magyarországon lesz, ugyanis nem szavazta meg a kínai autókra Brüsszelben kivetett vámot – mondta az Ilgornale-nak Andrea Bartolomeo országmenedzser.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.