Mintegy 100 ezer autós gyártókapacitást tervez 18 hónapon belül Európába hozni a SAIC. Egyrészt pozíciójának erősítése, másrészt a vámok elkerülése céljából. A gyár minden valószínűség szerint Magyarországon lesz, ugyanis nem szavazta meg a kínai autókra Brüsszelben kivetett vámot – mondta az Ilgornale-nak Andrea Bartolomeo országmenedzser.
Most a olasz piac 3,8 százalékát birtokolja az MG, az olasz eladások közvetlenül az egyesült királyság után vannak, a második legfontosabb piac most a márka számára. A cél ambiciózus: az elfeledett B szegmens 50 százalékát szeretnék birtokolni Olaszországban. A 2025-ös új MG modelleket a milánói "Design Week" végén mutatták be.
Az új MG3 és ZS jelentik a zászlóshajókat, mindkettő az új 1,5-ös, villamosítás nélküli benzinmotorral szerelt. A ZS belseje is megújult, új anyagokkal és az infotainment rendszerrel szerelik.
Az új MG3 és ZS Comfort és Standard kivitelben lesz elérhető, 16 990, illetve 20 490 eurótól induló árlistákkal, ami kedvezőbb a versenytársak ajánlatainál – azaz továbbra is követik a Saic stratégiáját. A bemutatkozás alkalmával egyébként mindkét modellre 2 ezer eurós kedvezmény van.
2024-ben a SAIC a globálisan legyártott 4,6 millió autóból 243 000 autót adott el Európában (+5,1 százalék), ezzel elérve a 2 százalékos piaci részesedést,
és az öreg kontinens vezető kínai gyártójaként pozicionálva magát. Az elektromos autók eladása azonban mintegy harmadával esett vissza, a tavaly november óta érvényben lévő 10 százalékhoz hozzáadták a 35,3 százalékos vámot.
Az idei évre is, ami a növekedés másik fontos jele, a cég célja, hogy a márkakereskedői hálózatot 60-ról 70-re, az értékesítési pontokat pedig 130-ról 150-re növelje. Fontos lépés, hogy a piemonti Tortonában található raktárnak köszönhetően 24 órán belül elérhető lesz az alkatrészek 97 százaléka.
Az MG egy volumenmárka, és a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében a modellpalettát a hibrid, és elektromos autók felé toljuk el, Olaszországban azonban a benzines modellek kínálatát is bővítettük
- magyarázza Bartolomeo.
Korábban a kormányfő azt mondta: Németország és az európai ipar már nem képes meggyőzni a bizottságot, hogy hozzon észszerű döntéseket. Óriási csapás az európai gazdaságra és a német autóiparra nézve, hogy az Európai Bizottság hamarosan kiegészítő vámot vet ki a Kínából érkező elektromos járművekre - foglalt állást Orbán Viktor miniszterelnök szombaton az X közösségi portálon. Az európai uniós tagállamok többsége megszavazta a kiegyenlítő vámok kivetéséről szóló javaslatot. A bizottság ugyanakkor folytatja a tárgyalásokat Kínával egy alternatív, a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályozásaival teljes mértékben összhangban lévő megoldás kidolgozására. A vámok kivetését azzal indokolta a testület, hogy a kínai elektromos autók állami támogatása tisztességtelen előnyhöz juttatja a kínai cégeket, ezzel gazdasági kárral fenyegeti az uniós gyártókat.Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön közölte, hogy Magyarország nem szavazza meg a javaslatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.