A hagyományos újságok on-line verziói egy év alatt megduplázták látogatottságukat Németországban, ám a bevételeiket jobbára mégis a nyomtatott lapok megjelentetéséből nyerő kiadóknak nincs miért aggódniuk. Az internethasználók szorgalmas újságolvasóknak bizonyulnak -- írja a Handelsblatt.
Az on-line hirdetések piaca 1999-ben 150 millió márkát ért el Németországban, ami duplája az előző évinek. Az összeg mégis eltörpül a nyomtatott média 12,5 milliárd márkás reklámbevétele mellett, s ez a piac, ha szerényebb mértékben is, de szintén növekedett, 3,1 százalékkal. Maguk az olvasók azonban 1,3 százalékkal kevesebbet költöttek újságra, így a német sajtó e bevételi forrásból 7,3 milliárd márkát könyvelhetett el.
Tavaly csak az országos terjesztésű és a vasárnapi lapok kiadói örvendhettek a példányszámok -- igaz, egy százaléknál kisebb mértékű -- emelkedésének. A csökkenő terjesztési adatok ellenére a németek 78 százaléka továbbra is naponta olvas valamilyen nyomtatott sajtóterméket.
A konjunktúra továbbra is elkerüli a keleti tartományokat. A hirdetők a nyugaton megszokotthoz képest feleannyit áldoznak sajtóreklámra keleten. A példányszámok esése is komoly különbségeket mutat: az új tartományok 3,2 százalékával szemben nyugaton ez az érték csak 0,8 százalék volt. Pedig keleten az előfizetési árak átlagosan csak a nyugati 79 százalékát érik el.
A német lapokat nem fenyegeti az internet A nyomtatott sajtó továbbra is az első számú információforrás és hirdetési felület Németországban, az internetkorszak a várakozásokkal ellentétben eddig nem roppantotta össze a hagyományos média piacát. A közönség e kétfajta hírforrásra mint egymás kiegészítőire tekint. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.