A legnagyobb eladóterű bolttípus 2000. júliusban már 14 százalékkal részesedett a napi fogyasztási cikkek forgalmából a múlt év júliusi 8 százalékkal szemben. A hipermarketek idei első hét hónapos átlagos forgalmi részesedése 12 százalék, a tavalyi első hét hónap 8 százalékával szemben. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege.
A szupermarketek piaci részesedése az 1999 első hét hónapjában mért 17 százalékhoz képest változatlan maradt az idei hasonló időszakban.
A nagy diszkontok héthavi átlaga 21 százalék, ami érzékelhető javulás a múlt év január--júliushoz képest. A nagykereskedelem a tavalyi első hét hónap 8 százalékához képest az ez évi hasonló időszakban 7 százalékot ér el.
A kis vegyesboltok ugyanebben az időszakban továbbra is tartják 29 százalékos részesedésüket. A kis diszkontok pozíciója a tavaly január--júliusi 8 százalék után az idén némileg romlott 6 százalékot tett ki.
Az utcai és piaci árusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából 2 százalékkal stagnál. Ugyanakkor az egyéb beszerzési források súlya 8 százalékról 6-ra csökkent. Ez a koncentrálódás mellett azt is jelzi, hogy a szervezett bolti kereskedelem egyre nagyobb teret hódít.
Az adatokat a GfK Piackutató Intézetének ConsumerScan részlege a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási jelentése alapján tárja fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.