Erősödik a nagy diszkontok pozíciója
A legnagyobb eladóterű bolttípus 2000. júliusban már 14 százalékkal részesedett a napi fogyasztási cikkek forgalmából a múlt év júliusi 8 százalékkal szemben. A hipermarketek idei első hét hónapos átlagos forgalmi részesedése 12 százalék, a tavalyi első hét hónap 8 százalékával szemben. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege.
A szupermarketek piaci részesedése az 1999 első hét hónapjában mért 17 százalékhoz képest változatlan maradt az idei hasonló időszakban.
A nagy diszkontok héthavi átlaga 21 százalék, ami érzékelhető javulás a múlt év január--júliushoz képest. A nagykereskedelem a tavalyi első hét hónap 8 százalékához képest az ez évi hasonló időszakban 7 százalékot ér el.
A kis vegyesboltok ugyanebben az időszakban továbbra is tartják 29 százalékos részesedésüket. A kis diszkontok pozíciója a tavaly január--júliusi 8 százalék után az idén némileg romlott 6 százalékot tett ki.
Az utcai és piaci árusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából 2 százalékkal stagnál. Ugyanakkor az egyéb beszerzési források súlya 8 százalékról 6-ra csökkent. Ez a koncentrálódás mellett azt is jelzi, hogy a szervezett bolti kereskedelem egyre nagyobb teret hódít.
Az adatokat a GfK Piackutató Intézetének ConsumerScan részlege a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási jelentése alapján tárja fel.


