A 15 ezer ügyféllel kapcsolatot tartó Ford Budaörs január elsejétől kiválik a márka jelenleg húsztagú kereskedői hálózatából, és szervizére támaszkodva használtautó-importtal fog foglalkozni.
A tavaly 831 új és 350 használt autót értékesített cég működése az idén már nem volt nyereséges, így üzleti szükségszerűség volt a szerződés felbontása -- tájékoztatott Tóth István ügyvezető igazgató.
Értesüléseinket megerősítve elmondta, hogy a Ford-hálózatban egy autón az átlagos bruttó árrés (a flottaeladások nyomott árát is számítva) -- már csupán 4 százalék körül van, ebből azonban az importőr, a Ford Hungária még különböző összegekre tart igényt, többek között például a reklámhoz való hozzájárulást. Így aztán az új autók értékesítése tulajdonképpen ráfizetéses, és a kereskedők a szervizek bevételéből élnek.
A kereskedelmi munkát nehezíti az is, hogy a Fordnak jelenleg csupán egy modellje, a Focus kapós, ugyanakkor a Ford modellek ára egyre emelkedik. Az is gondot okoz a dílereknek, hogy az árukészletüket maguknak kell finanszírozniuk, és a piacinál magasabb kamatot kell fizetniük a Ford Creditnek. Az elmúlt évben csupán ez a kamat több száz millió forintra rúgott, amit a kereskedők szívesebben fordítottak volna beruházásokra.
Tóth István, aki mostanáig -- éveken keresztül -- a magyarországi Ford dílerszövetségének elnöke, valamint európai gyártmányfejlesztési bizottságának tagja volt, nem fél a jövőtől, hiszen négy év alatt törlesztették a szervizközpont létesítéséhez 1994-ben felvett 320 millió forintos hitelt. Ebből és saját forrásból az egyhektárnyi területen 3200 négyzetméteres épületet emeltek, amelyben bemutatóterem, 14 állásos szerviz, valamint 20 férőhelyes lakatos- és fényezőműhely létesült.
Mindez megteremti az alapot arra, hogy az elmúlt évben közel 4 milliárd forintos forgalmat elért cég az Első Magyar Márkafüggetlen Autókereskedés és Szakszerviz néven működjön tovább.
A tervek szerint a megújuló 70 fős cég jó minőségű, fiatal használt autókat fog importálni, és szakszervizére támaszkodva egyéves garanciát is vállal az ilyen kocsikért. Másrészt a szakműhelyek is komoly forgalomra számítanak azok részéről, akik a különböző fajta autóikat a garanciális idő lejárta után a márkaszervizeknél olcsóbb helyen kívánják karbantartatni. Tóth szerint függetlenként 15 százalékkal csökkenthetik rezsiórabérüket, s miután a márkaemblémás alkatrészek jóval drágábbak, a nagy autógyáraknak beszállított, csak éppen jelzetlen alkatrészeket fognak beépíteni -- jóval kedvezőbb áron.
A fentiek alapján felmerült kérdéseinkre az importőr, a Ford Hungária nem kívánt válaszolni.
Csökkennek az amerikai autógyár európai eladásai Október elsején, december 31-i hatállyal felbontotta szerződését az importőrrel a Ford Budaörs, a márka egyik legnagyobb magyarországi kereskedője. A döntést kizárólag üzleti szempontból hozta a tulajdonos, aki szerint az idén már egyszerűen nem érte meg Ford autókkal kereskedni. Demeter Kálmán-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.