A személygépkocsi-piac egészét hónapok óta sújtja bizonyos mértékű visszaesés. Június óta egyetlen hónapban sem talált gazdára annyi kocsi, mint az elmúlt év azonos hónapjában, s a csökkenés novemberben volt a legmagasabb: 4,7 százalék.
Ilyen lanyhuló piacon persze az importőrök is csínján bánnak a fogyasztói árak emelésével. Körkérdésünkre egyaránt azt nyilatkozták a márkaképviseletek illetékesei, hogy csupán az árfolyamváltozásokat érvényesítik áraikban, s az árkorrekciókat igyekeznek a lehető legritkábban megtenni.
A marketingszempontok persze befolyásolják a stratégiát, így például az Opel, az Audi és a Volkswagen egyes, jobban felszerelt modelljei még olcsóbbá is váltak. Általánosan elmondható, hogy a személygépkocsik áremelkedése az inflációs szint alatt marad, s ez a tendencia tartósnak tekinthető.
Az év első 11 hónapjában -- a kitűnő tavaszi eladásoknak köszönhetően -- 122 384 személyautó talált gazdára, s ez alig marad el az elmúlt év egészére vonatkozó adatoktól. Az 1998-as 104 055-ről az elmúlt évben 129 852-re bővültek a személygépkocsi-eladások, ami 25 százalékos fejlődést jelentett.
A fenti, 122 ezret meghaladó összeg azonban úgy értendő, hogy a Magyar Suzuki Rt. a kereskedőinek kiszállított autók mennyiségét adja meg, ám a 25 729 esztergomi gyártmány és 546 importmodell közül értesüléseink szerint összesen csak 24 952 kocsit helyeztek forgalomba.
Az idei év vesztesei -- a Toyota és a Nissan kivételével -- a japán márkák, s közéjük tartozik a Suzuki is.
A Honda november végéig 1455 autót adott el, amíg az elmúlt év azonos időszakában 1979-et; a Mitsubishi 691-et a tavalyi 901-gyel szemben; a Mazda-eladások pedig 1208-ról 647-re csökkentek.
A legkeresetteb személygépkocsik tízes listáján ugyanakkor nagy átrendeződéseket tapasztalhatunk, hiszen az elmúlt év végi állapothoz képest a Ford a hatodikról a tizedik helyre esett, a Daewoo már csupán a hetedik, míg a Renault, a Peugeot és a Toyota előbbre lépett.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke (az egyesületnek nem tagja a Magyar Suzuki Rt.) ugyanakkor elmondta, hogy az MGE tagvállalatai november végéig 108,3 százalékos értékesítési arányt értek el 1999 első 11 hónapjához képest, de rámutatott: a harmadik volt az első olyan negyedév, amely alatt a kereslet nem érte el a megelőző év azonos időszakának szintjét. Emellett a novemberi index is csupán 98,9 százalékos volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.