A GM karcsúsítása során bezárják az Astra modelleket is gyártó nagy-britanniai üzemet és felszámolják az Oldsmobile márkát. A brit egység, a Wauxhall lutoni üzemének 2002 elejére tervezett bezárása több mint kétezer ember elbocsátásával jár. Mintegy félezer munkást ugyanakkor várhatóan az ugyancsak Lutonban lévő teherautókat gyártó GM-üzembe helyeznek át -- jelenti az MTI.
A legrégibb amerikai autómárka, az Oldsmobile gyártásának a megszüntetését és az európai leépítéseket a világ első számú autógyártója a gyártmányai iránti -- főleg európai -- kereslet mérséklődésével, a brit veszteségekkel és a vállalat működési nyereségének a várttól alapos elmaradásával indokolták.
a veszteséges tevékenységek felszámolása mellett a társaság más oldalról törekszik arra, hogy lépést tartson a piac elvásársaival. Mint a Handelsblatt beszámol róla, a cég közös internetes honlapot hoz létre autóalkatrész-értékesítésre a DaimlerChrysler-rel és a Forddal. A vállalkozás hiányt pótol, hiszen jelenleg még többnyire faxon és telefonon rendelnek a műhelyek. Az elektronikus összeköttetés hatékonyabbá és olcsóbbá teszi a beszerzést.
A három cég nagy lehetőséget lát a közös internetes szolgáltatásban, hiszen az alkatrészeladásban nagyobb üzlet van, mint az új autók értékesítésében. Csupán Észak-Amerikában az alkatrészpiac 40 milliárd dollárra tehető, az internetes kapcsolat hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszi a beszerzést. Eddig ugyanis többnyire telefonon vagy faxon rendelték meg a javítóműhelyek az alkatrészeket a kereskedőktől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.