A mobilkészülékek gyártásának kihelyezéséről szóló döntés nem érte váratlanul a piacot -- emelte ki Fodor István, az Ericsson Magyarország Kft. vezérigazgatója. Az anyacég ugyanis néhány éve "vissza a profithoz!" szlogennel bejelentett átszervezési programja már előrevetítette ennek a lehetőségét. Ezt az is alátámasztotta, hogy a készülékek gyártása felerészben már évek óta külső gyártók bevonásával folyt.
Az egyre élesebb árversenybe került mobilpiac, ahol a készülékek legtöbbje a szolgáltatók által támogatott áron talál gazdára, fokozottan költségérzékennyé vált. A cég fejlett ipari országokban működő gyárai jövedelmezőségben nem tudják felvenni a versenyt az erre szakosodott és az egyszerre több vállalatot is kiszolgáló szerződéses gyártó multikkal, már csak a sorozatnagyságok miatt sem -- húzta alá a vezérigazgató.
A választás végül a szingapúri székhelyű Flextronicsra esett, amely több más termékét is gyártja az Ericssonnak. Magyarországon például a Flextronics itteni üzemeiben készülnek az Ericsson-alközpontok. Ismert, hogy a szerződéses gyártók sorában eddig ott volt még a finn Elcoteq, amely részben éppen pécsi gyárában szerelt össze Ericsson telefonokat. Innen fokozatosan visszavonul a svéd megrendelő -- erősítette meg az értesülést Krippl Zoltán, az Elcoteq Magyarország kommunikációs felelőse.
A finn cég azonban kompenzációt keresve arról állapodott meg az Ericssonnal, hogy megtartva szerződéses partneri pozícióját, a jövőben a svéd cég infrastrukturális, hálózati eszközeit gyártja.
Ami a készülékgyártást illeti, a Flextronics részben, vagy egészben átveszi az Ericsson üzemeit, amelyek Brazíliában, Malajziában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, valamint az USA-ban működnek. Nem kizárt, azonban, hogy a még mindig növekvő mobilpiac igényeinek kielégítéséhez a Flextronicsnak itthon is többletkapacitásokat kell kiépítenie.
Az Ericssonnál fel sem merült, hogy a mobiltelefonok a jövőben egyáltalán ne játsszanak szerepet, hiszen az a cég, amely a hálózatfejlesztésben aktívan részt vesz, nem hagyhatja ki a készülékpiacot sem. Az Ericsson ezzel kapcsolatban megfogalmazott stratégiai projektje a tervezést, a fejlesztést, az értékesítést a marketinggel együtt megtartja magának. A cég bevételének azonban már eddig is nagyobb részét, mintegy 80 százalékát a hálózati termékek, kapcsolóközpontok adták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.