Az állami nagykereskedő privatizációja hosszú ideje függőben van, jóllehet számos elképzelése megfogalmazódott már a magánkézbe adására vonatkozóan. A legutóbbi kormányülésen sem foglaltak állást a cég kétlépcsős magánosítására vonatkozó javaslatról, mely szerint elsőre 25 százalék plusz egy szavazatot hirdettek volna meg -- tájékoztatott Borókai Gábor.
Ehelyett a kabinet felkérte az Egészségügyi Minisztériumot, hogy készítsen hatástanulmányt, miként befolyásolná a magyarországi gyógyszerpiacot a piaci alapon történő privatizáció, és miként a társaság nemzeti érdekkörben tartása.
Mikola István egészségügyi miniszter szerint a Hungaropharma Rt. eladására úgy kellene sort keríteni, hogy az elfogadható legyen az egészségügy és a gyógyszerpiac számára.
Amint tegnapi cikkünkben (VG, 2001. január 31.) már közöltük: a miniszter olyan eladást részesítene előnyben, amelyben akár a magángyógyszerészek és a három hazai gyártó vállalat (Richter,Egis, Chinoin) is bekapcsolódhatnának.
Az említett elemzés alapján a következő vagy az azutáni kormányülésen várható döntés a magánosítás menetrendjéről, ütemezéséről és egyéb elveiről. Arról például, hogy a leendő befektető vagy befektetők mekkora részesedést szerezhetnek a Hungaropharma Rt.-ben.
Időközben meghiúsult a Magyar Gyógyszerész Kamara (MGYK) és a kifejezetten a Hungaropharma Rt. privatizációjában történő részvételre magánszemélyek által alapított Magyar Gyógyszer Rt. közötti együttműködés. Ezt Hávelné Szatmári Katalin, az MGYK elnöke közölte érdeklődésünkre, s elmondta; a kamara továbbra is azt szeretné, ha a Hungaropharma Rt. magánosítása során a magyar gyógyszerészek olyan tulajdonrészhez juthatnának, ami lehetőséget ad a társaság, illetve a magyarországi gyógyszer-nagykereskedelmi piac befolyásolására. Azt semmiképpen nem támogatják, hogy egy a piacon már jelen lévő nagykereskedő vagy egy külföldi befektető befolyása alá kerüljön a társaság.
Eközben a Hungaropharma Rt., helyzetének megerősítése érdekében, több egészségügyi privatizációs programban is részt vesz. Úgy vélik ugyanis a társaságnál, hogy a hagyományos gyógyszer-nagykereskedelmi tevékenység veszít jelentőségéből. Ezzel együtt továbbra is 30 százalékos piaci részesedést tudhatnak magukénak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.