Divatközpont Budapesten
A budapesti Szentmihályi úton már áll az a 42 ezer négyzetméteres, hatszintes új épület, ami augusztus 1-jétől a Budapest Fashion Mart divat-nagykereskedelmi központnak ad otthont. A divatszakmában működő kis- és nagykereskedők itt mindent megkaphatnak: női, férfi-, gyermekruházati termékeket, cipőket, sportruházati cikkeket, textíliákat, lakástextilt, kiegészítőket, kellékárut -- tájékoztatta a Világgazdaságot a központ munkatársa. A létesítményben a bérleti díj négyzetméterenként 32 márka lesz havonta, erre rakódik még 6,5 márka üzemeltetési költség. A felmérések alapján a hazai gyártók, nagy-, márkakereskedők mellett külföldi cégek is komolyan érdeklődnek a bemutatkozási lehetőség iránt.
A Magyarországon bejegyzett török Ihlas Rt. tulajdonában lévő központ azonban több mint egyszerű beszerzési hely: állandó kiállításként, bemutatóteremként is felfogható. A központban ugyanis kiegészítő szolgáltatásként divatbemutatókat szerveznek, tartják a kapcsolatot a hazai és a nemzetközi sajtóval, illetve a külföldi divatközpontokkal. Nyugat-Európában ugyanis ez rég bevált forma, nálunk viszont közel harmincéves lemaradást kell pótolni.


