Az 50 ezer tonnás magyar sajtgyártás valamivel több mint ötödét, 21 százalékát produkáló Pannontej Rt. -. a francia Bograin-csoport tagja . 1999-től kizárólag sajttermékeket gyárt. Ekkor adta át frisstej-, illetve a sajton kívüli egyéb tejtermékeinek gyártását az ugyan ehhez a csoporthoz tartozó Veszprémtej Rt.-nek, s szakosodott kizárólag sajtgyártásra.
A cég árbevétele azóta is folyamatosan növekszik: 1998-ban még 10 milliárd forint volt, 1999-ben 11,5 milliárd és a nem teljesen végleges adatok szerint 2000-ben 12,6 milliárd forint. A növekedés az évi 500 millió forint árbevételt jelentő napi, friss tejtermékek kiesése ellenére következett be.
Besenyei Ferenc vezérigazgató elmondta, hogy a piacra adott sajtok mennyiségét az utóbbi időben évente átlag 5-6 százalékkal növelték. Tavaly csaknem 11 ezer tonna sajtot készítettek, így a Bograin-csoport a magyarországi sajtpiacon vezető helyet foglal el. A Pannontej a termeléshez évi 100 millió liter tejet, valamint a gyártáshoz szükséges 25 millió liter tejjel egyenértékű egyéb tejterméket (például sajtot, gomolyát) vásárol fel. A cég a piac igényeinek megfelelően az ízesített változatokkal együtt több mint 40 féle sajtot gyárt. Ennek a gerincét a Medve, a Pannónia és a Karaván sajtmárka-családok képezik.
Az utóbbi időben több újdonsággal gyarapították a kínálatot, ezekkel a múlt év végi Foodapest kiállításra, illetve az ünnepekre jöttek ki. A magyar piacon újdonságnak számít a Medve típusú, kenhető, visszazárható, szögletes tégelyben piacra dobott krémsajt. A Foodapest újdonságdíjasai között szerepelt, az eddigiektől eltérő technológiával gyártott Karaván sajtkrém . az iméntihez hasonló csomagolásban . néhány hónap alatt fontos szereplője lett az évi 1200-1400 tonnás sajtkrém piacnak.
Ezektől függetlenül a zalaegerszegi cég legsikeresebb terméke továbbra is a Pannónia-sajt, amely 30 éve van a piacon, és amelyből évről-évre több fogy. Tavaly például az előző évinél 30 százalékkal többet, mintegy 2000 tonnát értékesítettek belföldön, nem kis részben a caknem 100 millió forintba került reklámkampánynak köszönhetően. Nemcsak itthon, külföldön is egyre népszerűbb ez a termék, amely a Pannontej tavalyi exportjának 90 százalékát adta. E sajt féleség felét az USA-ba, a többit Európába, például Franciaországba exportálták. Teljes sajtexportjuk 10 százaléka a Medvesajt, amelyet déli szomszédaink vesznek meg.
Arra a kérdésre, hogy a sajt "nagyhatalmú" franciák miként ismerik el a szinte hungarikumnak mondható Pannónia sajtot, Besenyei Ferenc vezérigazgató elmondta: a termékből az EU-s országok 1000-1200 tonnát rendelnek, mivel például a svájci ementáli sajtokhoz viszonyítva "gyümölcsösebb" állományú, kevésbé csipős, s különleges íze miatt növelik vele a választékot. Ennek a sajtnak a sorsa különben hasonló a magyar libamájéhoz, mivel a frnciák nem kiszerelten, hanem nagy tömbökben veszik és maguk dolgozzák fel, reszelik le, csomagolják, esetenként keverik az övékével és így kínálják fogyasztóiknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.